Nové drby, čím bude přelomová virtuální realita pro PS5
Pro vyšší efektivitu.
Stále neznáme oficiální název tohoto zařízení, ale Sony ho už v březnu letmo představila.
Dnes na to specializovaný web UploadVR navázal s drby, co má tento nástupce PlayStation VR údajně umět, až ho jednoho dne doma připojíte ke své PlayStation 5.
Sony prý následujcí specifikace nasdílela se svými partnery, čímž se asi myslí někteří vývojáři, kteří pro to do budoucna tvoří obsah.
Headset má umět rozlišení 4K, čili 4000×2080 pixelů, 2000×2040 na každé oko. V headsetu také má být malý motůrek, který mohou autoři her využít pro přímou haptickou zpětnou vazbu, čili vibrace až přímo do vaší hlavy.
Tou největší věcí v PSVR2 ale údajně bude sledování vašeho pohledu (funkce pro přizpůsobení všeho přímo před vaše oči), což se využije pro tzv. foveated (jamkovité) renderování.
Že jste to ještě nikdy neslyšeli, ptáte se, co to je? Má to být zásadní přelom pro virtuální realitu, který učiní renderování do VR mnohonásobně výkonnější a efektivnější než dosud běžné renderování na plochou obrazovku. Viz prezentace od Oculusu z roku 2016: