Skip to main content

Nová videa Call of Duty demonstrující možnosti raytracingu a DLSS

+ rozšíření pro raytracing má také Vulkan Inbox.

Podobně jako u minulého dílu, je i letošní přírůstek Call of Duty pomyslnou výkladní skříní nejnovějších technologií společnosti NVIDIA.

Dvě nová videa nabízejí přehledné porovnání grafiky se zapnutými funkcemi DLSS a DirectX 12 Ultimate ray tracingu a bez nich.

Watch on YouTube

Za povšimnutí stojí zejména detailní stíny bez aliasingu a self-shadowingu vytvářející souvislé siluety s využitím technologie contact hardening. Ta pracuje s ostrostí stínů v závislosti na vzdálenosti od povrchu, na který dopadají.

Ambientní okluze určuje, kolik světla dopadá na jednotlivé objekty ve scéně a pomáhá vytvořit efekt hloubky prostředí tak, aby vypadal realističtěji.

Watch on YouTube

DLSS využívá neuronové sítě vytrénované na supervysokých rozlišeních k vykreslování ostré a detailní grafiky při značné úspoře výkonu. V New Call of Duty: Black Ops Cold War dochází při zapnutí této funkce až k 85% nárůstu snímkové frekvence, přičemž rozdíl v kvalitě obrazu je těžké vůbec zpozorovat. Video bylo zachyceno na GeForce RTX 3080 ve 4K při nastavení Ultra a s DLSS v Performance módu.

Call of Duty: Black Ops Cold War nabízí pestrou škálu technologií NVIDIA:

  • Majitelé GeForce RTX ocení ray-tracované (DirectX Ultimate) lokální i sluneční stíny a ambientní okluzi.
  • NVIDIA DLSS ke zvýšení počtu snímků za sekundu při zachování detailního a ostrého obrazu.
  • NVIDIA Reflex k redukci systémové latence.
  • NVIDIA Ansel v kamapani, který umožní pořizovat unikátní snímky o vysokém rozlišení.
  • NVIDIA Highlights v multiplayer, díky kterému se automaticky ukádají nejlepší a nejdůležitější momenty ze hry.

Hráči navíc u vybraných prodejců získají po omezenou dobu digitální kopii hry zdarma při nákupu GeForce RTX 3080 nebo 3090.

V minulých dnech bylo jinak dokončeno rozšíření Khronos Vulkan Ray Tracing a společnost NVIDIA vydala nový NVIDIA Developer Driver s jeho podporou. Cílem je také rozšířit tuto podporu do Game Ready a Studio ovladačů spolu s podporou ray tracingu ve Vulkan SDK do poloviny prosince. Nová rozšíření již podporuje také Nsight Graphics 2020.6.

Jde o výsledky mnohaleté spolupráce a NVIDIA, která zaujala aktivní vedoucí pozici v této technologické evoluci. Byla zvolena do předsednictva skupiny pro Vulkan ray tracing v Khronosu, přispěla k designu dodavatelského rozšíření za účelem rychlého postupu prací a poskytla ovladače k provizorní verzi ray tracingového rozšíření pro Vulkan, aby podpořila získávání zpětné vazby od vývojářů.

Read this next