Skip to main content

Nová technologie Xbox One ušetří místo na harddisku i stahování

Inteligentní doručení.

Hry jsou datově stále objemnější a kapacity harddisku nedostačují. Co s tím? Microsoft plánuje tichou revoluci v tom, jak se hry stahují a instalují.

Nový systém nazvaný Intelligent Delivery, který dnes odpoledne odhalil Eurogamer, slibuje ušetřit místo na disku i dobu nutnou pro download tím, že uživateli stáhne jen to, co k hraní opravdu potřebuje (nikoli kompletní balíček s celou hrou).

Záblesky, že se něco takového chystá, zazněly už dříve v souvislosti s tím, že majitelům Xbox One S se nebudou muset u nových her stahovat datové podklady pro 4K rozlišení, když ho nevyužijí. Třeba takový HD Texture Pack pro Far Cry Primal na PC má 6 GB, což není málo.

Celé to funguje na konceptu, že vývojáři rozdělí herní obsah na menší části, které opatří tagy, např. jen pro určité jazykové verze či pro určitou platformu (zejména Xbox One X). Čili například zvuky nebo cutscény v jiných jazycích, než je ten váš, se vám už nebudou stahovat. Podporu dalších jazyků si můžete případně volitelně dostáhnout až později na vaše přímé vyžádání.

Kolik místa ušetříte na harddisku, to záleží hru od hry. Největší přínos to má mít ve sportovních hrách, kde komentář tvoří značnou část dat, takže dle slov zástupců Microsoftu u nich má být ušetření místa "masivní". Myslet se má i na to, že si přinesete hru na externím harddisku a zapojíte k jiné konzoli, pak vás má systém vyzvat k downloadu jen zbylých součástí.

Watch on YouTube

U stříleček typu Battlefield či Call of Duty má být rozdělení dat zřejmé - na singleplayerovou kampaň a na multiplayer. Hráči pak budou moci smazat tu část, kterou už nehodlají dál hrát, zde typicky příběh, aby jim zbytečně nezabíraly místo. Využití systém najde i u krabicových fyzických her, kde ta hlavní data budou na prvním Blu-Ray disku a ta dodatečná až na těch dalších.

První hrou, která tento systém využije, má být říjnová Forza Motorsport 7 (Alza.cz).

Read this next