Nová horolezecká hra od Cryteku
Jaké bude The Climb pro VR?
Tvůrci Crysis se po Robinson: The Journey a tech-demu Back to Dinosaur Island odvážně pustili do dalšího originálního projektu jen pro virtuální realitu. Jmenuje se The Climb a jedná se o realistický simulátor horolezectví, ze kterého se vám možná místy bude dělat špatně.
V překrásných skalních útvarech nad mořem, které připomínají ty vápencové z Thajska či Vietnamu, budete šplhání sledovat z vlastních očí jen na vlastní rukavice, odolávat gravitaci a zdolávat nové vrcholy.
Ovládání zůstane záměrně maximálně jednoduché: přidržením levého nebo pravého triggeru na gamepadu přinutíte vaší postavu aby přehmátla a chytila se nejbližšího viditelného a dostupného úchytu. Na ty se jinak můžete rozhlédnout, přenášet svou váhu, případně se pokusit někam přeskočit a to je vše. Každou novou výzvu či mechanismus vás hra prý naučí.
Singleplayerový zážitek zpestří online žebříčky a soupeření. Zatím není jasné, kolik kopců bude ve finále obsaženo, jen že každý region světa bude mít tři lokality na tři obtížnosti. Znovuhratelnosti pomůže, že na každý vrchol existuje několik odlišných cest, nejen jedna dopředu daná.
The Climb poběží v plynulých 90 snímcích za vteřinu a rozlišení 2160 by 1200, kvůli čemuž se CryEngine pořádně zadýchá, protože takovéto technické standardy nemají ani AAA hry z příštího roku. Vývojáři se prý museli popasovat s řadou technických omezení pro VR, aby se lidem nedělalo špatně. Nebo aby hra nebyla příliš barevná, čímž by prý dosáhli stavu, jako když vyjdete na ostré slunce bez černých brýlí.
Vydání se plánuje na jaro primárně pro VR headset Oculus Rift - více na Polygonu, The Verge, Destructoid či PC Gameru.