Skip to main content

Nintendo zvažovalo ovladač s kamerou

Zjistilo ale, že není moc výhodný.

Nové herní ovladače od Sony a Microsoftu, které představili na E3, se zdají být revoluční, ale technologie ovládání her na bázi kamer existuje už dlouho. Šéf Nintenda Satoru Iwata dokonce v deníku Financial Times prozradil, že o ovladači s kamerkou uvažovali při vývoji své konzole Wii. Nakonec jim ale toto řešení nepřišlo finančně výhodné a zjistili, že jejich současný ovladač využívající akcelerometr je stejně tak přesný.

„Dokud neřeknou, kdy ty ovladače půjdou do prodeje, kolik budou stát a s jakým softwarem se budou prodávat, nedozvíme se, zda šlo o cestu, kterou jsme se měli vydat,“ řekl Iwata. „Nicméně, faktem je, že nejspíš stejně nemohli použít pro své nové ovladače technologie, které už využíváme my.“

Satoru Iwata je rád, že vznikne na poli pohybových ovladačů trošku konkurence. „Společnosti, které tvrdily, že pohybové senzory se v herní praxi neujmou, nyní tyto sami vyvíjejí.“ Ani Nintendo ovšem nezahálí a co nevidět se začne prodávat zařízení Wii MotionPlus, které spolupracuje s Wii Remote a zvýší jeho přesnost.

Pohybové senzory pro ovládání her se ukázaly díky konzoli Wii být tím, co přitáhlo ke hraní i lidi, kteří obvykle hry nehrají. Konzole Wii se už po celém světě prodalo na 50 milionů kusů, takže jak Xbox 360 se svými 30 miliony kusy, tak i Playstation 3 s 23 miliony kusy dost zaostávají.

Read this next