Nintendo zkoumalo 3D přes 20 let
Odhaleny hardwarové specifikace 3DS.
V rozhovoru pro Joystiq prozradil slavný designér Shigeru Miyamoto, že Nintendo zkoumalo 3D hry přes 20 let. „Poprvé jsme se začali dívat na 3D s LCD displeji během období, kdy byl spuštěn GameCube. Od té doby s tím experimentujeme a nyní to implementujeme do 3DS. Konkrétně na tom jsme pracovali poslední tři roky.“ Prorazuje Miyamoto.
Podle Miyamota je 3D podobnou evolucí pro hry, jakou byl u prvního DSka dotykový displej. 3D je prý také skvělé pro starší hry, které jdou lehce předělat tak, aby podporovaly a využívaly 3D ke svému prospěchu. Několika takových remaků se pro 3DS dočkáme a mezi nimi bude například legendární The Legend of Zelda: Ocarina of Time.
Společně s touto informací se dostaly na světlo světa technické a hardwarové specifikace 3DS. Nintendo především upozorňuje, že finální design se může od toho aktuální ještě změnit. 3DS je široké zhruba 13 a půl centimeru, 7,3 cm dlouhé a 2 cm vysoké. Váha se pohybuje kolem 220 gramů.
Horní displej má 3,53 palců a je schopen 3D zobrazení bez brýlí. Jeho rozlišení je 800x240 pixelů (400 pixelů je vyhrazeno pro každé oko, což umožňuje 3D zobrazení). Spodní displej je o velikosti 3,02 palce, s rozlišením 320x240 pixelů a je dotykový.
Vnitřní kamera a obě venkovní kamery mají rozlišení 640x480 pixelů (tzn. 0,3 Megapixelu). 3DS má zabudované Wi-Fi, LAN, podporuje IEEE 802.11 s bezpečnostními protokoly WPA/WPA2. Baterie je lithium-iontová, ale její bližší detaily zatím neznáme.
Někteří novináři přirovnávají grafiku 3DS k Wii, ale Nintendo prý nijak neporovnávalo výkon 3DS s GameCubem nebo Wii. Proti DSi je ale grafický výkon 3DS poměrně velkým skokem.