Nintendo varuje před mobilními hrami
Kvanta her na AppStore nebezpečím pro 3DS.
Možná nebyla náhoda, že k ohlášení iPadu 2 včera došlo právě hodinu po proslovu prezidenta Nintenda na konferenci GDC v San Franciscu. Celý svět tak mluví o novém tabletu od Apple, zatímco povídání o funkcích nového handheldu 3DS (služby jen pro americký trh) zapadly.
Důležité je, že Satoru Iwata nedělal slepého vůči posledním trendům v herním průmyslu a veřejně se k nim na GDC vyjádřil. Růst mobilních her a sociálních sítí totiž ohrožuje dosavadní postavení Nintenda na poli handheldů. "Rapidně zvýšená konkurence nám činí život extrémně obtížným a může způsobit vážné problémy ve vytváření výnosů," přiznal šéf Nintenda.
Ohromný počet her nabízených na AppStore (a podobnými prodejními kanály) podle něj hrozí v tom, že se v takovém výběru uživatelé utopí. Satoru Iwata by strašně rád, aby si zákazníci uvědomili vysokou hodnotu kvalitních her, protože výrobcům chytrých telefonů/tabletů prý na hodnotě herního software nezáleží.
Tím samozřejmě narážel na čím dál více do očí bijící fakt, že většina, často velmi propracovaných her pro iPhone/iPad stojí pouhých 5-20 dolarů (maximálně tedy pár stovek korun), čemuž nadcházející hry pro nový handheld 3DS, každá za 1200 Kč, nemohou při distribuci krabicových verzí konkurovat (nehledě na časté slevové akce na AppStore, v nichž lze získat velké slušné hry pod dolar). Nintendu zkrátka v digitální distribuci ujel vlak a soupeřit s masivně rozšířenými přístroji od Apple (100 milionů prodaných iPhonů a 15 milionů iPadů) bude pro něj s uvedením 3DS nesmírně těžké.
Klíčem k této výzvě, tzn. zápolení s kvanty levných mobilních hříček, někdy sázících jen na staré a jednoduché herní principy nebo na relativně snadné konverze z ostatních platforem, je podle Iwaty z Nintenda inovace v hratelnosti. Něco takového by mohl přinést prvně zmíněný Super Mario 3DS nebo nová Zelda, o níž se máme dozvědět více na E3.