Skip to main content

Nintendo: Tlačítka na ovladači neopustíme

A poslední události okolo Wii 2 a 3DS.

V návaznosti na oznámení tabletů od Sony se novináři optali Nintenda, jestli neplánuje něco podobného. "Kdykoli vyrábíme novou herní konzoli, nezahazujeme tlačítka na ovladači ani směrové šipky. Jsou potřeba, protože z nich těží rychlost odezvy her," prohlásil Satoru Iwata.

Podle něj Nintendo do budoucna neplánuje opuštění tlačítek ani nepřemýšlí o implementaci současných tabletů do herní konzole. Tím se naráží na Wii 2, které bude na E3 představeno v hratelné formě. Nebude ale venku dříve než v dubnu 2012, kdy začne příští fiskální rok firmy.

V minulém fiskálu 2011 (duben 2010-březen 2011) se Nintendo nedařilo tolik co dříve a zažilo nejnižší zisk za posledních 7 let. Přičítá se to i zpomalení zájmu o 3DS, kterého se celosvětově vyexpedovalo 3,6 milionu kusů (k 31.3.2011), ale Nintendo přiznalo, že odbyt nenaplnil jejich očekávání:

"Původně jsme očekávali, že popularita 3D bez brýlí se automaticky rozšíří mezi lidi a jejich přátele, ale nestalo se tak. Není jednoduché vysvětlit lidem atraktivitu 3D bez možnosti ukázat to na obrázcích a málo jsme promovali funkce jako StreetPass," přiznal Satoru Iwata. Průzkum ukázal, že spousta lidí zatím čeká, než vyjdou další hry, jako např. červnová Zelda, zatímco spoustě jiných může stačit vlastnění minulých DS a DSi (americký řetězec GameStop přestal naskladňovat DS Lite, aby se mohl koncentrovat na novinku 3DS).

Šéf Nintenda také v reakci na finanční výsledky Nintenda politoval, že v minulosti více nespolupracovali s ostatními herními firmami na marketingové podpoře Wii. "Pokud bychom se spolčili s někým mimo naší společnost, osud Wii mohl být jiný. Příliš jsme se soustředili sami na sebe," posypal si popel na hlavu. Na marketingu Wii 2 prý sami uvidíme, jak tuto chybu chtějí napravit.

Tím si může TheBlogIsALie.cz škrtnout jeden bod ze své možná trochu předčasné věštby, proč podle něj Wii 2 neuspěje. Minimálně v bodu č.1 s Adamem nesouhlasím - jak to vidíte vy?

Read this next