Nižší než nejnižší kvalita. Podívejte se na hratelný DOOM na Switch
+ pokus s obdobně slabým PC.
Konečně existuje jasný důkaz, že DOOM (Alza.cz) pro Nintendo Switch existuje a běží na něm. Objevily se nahrávky, jak lidé na této hybridní konzolí hrají dosud nejvíce ambicózní port slavné pekelné střílečky v režimu mimo dok a s Pro ovladačem.
Hra prodělala downgrade z 60fps na 30fps, přičemž k propadům snímkování pod tuto hranici dochází dle zkušeností hráčů jen v extra intenzivních situacích, kdy vás napadá třeba pět nepřátel naráz. Zde je další skoro půlhodina ze Switch verze od Nintendo World Report TV, kteří říkají, že je jinak vše v pohodě hratelné (starší videosrovnání s trailerem zde).
Kolegové z Digital Foundry uvedli, že Bethesda konverzi nedělá sama, nýbrž pověřila externí studio, které už vyrobilo Rocket League. DF dokonce postavili speciální PC, s hardwarovými specifikacemi co nejvíce podobnými Switchi, a podtaktovali grafickou kartu, aby pokud možno emulovali DOOM na Nintendu. Chtěli totiž zjistit, co vězí za tímto malým zázrakem, že hra na původně mobilním GPU od Nvidia, de facto tabletu vůbec šlape (hodně vděčí snížení frameratu na 30, což snižuje nároky na procesor).
Vše je dle jejich názoru zřejmě možné jen za cenu velmi nízkého rozlišení (dynamického), pravděpodobně i nižšího nastavení grafiky než dosavadní "nízké" (něco normálně nepřístupného, protože jinak by Switch nezvládl např. depth of field efekt) a bez řady dodatečných efektů a s horšími texturami. Na výsledek pokusu, dedukce i vytížení CPU, s jedním vypnutým jádrem, se podívejte níže. Ovšem neberte to jako předzvěst toho, že by snad na Switch přišly další velké hry - třeba takový Battlefield 1 se na obdobně slabém PC v testu hýbal sotva pár snímků za vteřinu, navíc jiné enginy nemusejí dovolovat tak velký downgrade jako id Tech.