Nextgen obličeje podle Activision
Hledání té nejlepší péče o pleť a oči.
Zdá se, že výrobci her či grafických čipů už mají jasno, jaký bude vedoucí trend na příští generaci konzolí. Jinak by se asi všichni nezaměřovali na předvádění toho samého, stačí vzpomenout dědouše od Quantic Dream na PS4 nebo holohlavého borce od Nvidia, kterého zatím nic nepřekonalo. Navenek nám sice všichni mohou namlouvat, že to přece není o polygonech a shaderech, nýbrž o něčem jiném, ale moc se podle toho nechovají, když se hromadně soustředí na vytvoření co nejvíce realistické lidské tváře pro účely her. O chytřejší umělé inteligenci bohužel nic.
Výzkumníci a vývojáři z týmu Activision takto na konferenci GDC 2013 v San Franciscu demonstrovali výsledky jejich práce, kdy se snažili o pokročilé techniky pro co nejvěrnější znázornění pletě a očí postav. I pokud tuhle firmu zrovna nemilujete, nutno přiznat, že je to úžasná podívaná, vyrenderovaná v reálném čase na současném hardwaru v prostředí DirectX 11.
"Chceme se dostat za hranice zábavy. Jde nám spíš o vytvoření prostředku pro lepší vyjádření emocí, abychom se se vryli pod kůži hráčům při vyprávění příběhů a přiblížili se jejich pocitům. Věříme, že tato naše nová technologie přenese postavy ze současné generace do next-genu. Cílem je běh 180 snímků za vteřinu na GTX 680," okomentoval to jeden z autorů Jorge Jiminez.
Ačkoli se jedná o plody několikaletého úsilí, výzkumníci Activision s ním pořád nejsou úplně spokojeni. Podle jejich slov ví, že by potřebovali ještě zapracovat na realističtějších vlasech, zubech nebo obočí.
Pokud vám ten muž na videu připadá poněkud povědomý, nepletete se. Je to ten samý co v tech-demu od Nvidia, protože používá shodná zdrojová data nasnímaná na univerzitě v Jižní Kalifornii, avšak jsou zpracovány kompletně odlišnou technologií z dílny od Activisionu.
Která hra ji poprvé použije a jestli se něčeho aspoň trochu podobného dočkáme v letošním Call of Duty pro PS4/X720, bohužel nedodali. Pouze varovali, že jde o pouhý výzkum v této oblasti a že to nereprezentuje podklady ze samotných her.