Skip to main content

Nextgen konzole jsou osmkrát až desetkrát výkonnější než staré

Výrobci se rozplývají, jak splnily jejich přání.

Podle toho, co v posledních dnech zaznívá od výrobců her, musel být vývoj na starých konzolích opravdovým peklem a museli každý den doslova trpět. Z příchodu PlayStation 4 a začátku nové éry hraní jsou proto vážně nadšeni i Electronic Arts, kteří odhadují osminásobné až desetinásobné navýšení výkonu oproti PS3 a X360.

"Naše hry už díkybohu nebudou svazovány pamětí nebo propustností, nemusíme se už při tvorbě o nic obávat. Nyní můžeme nechat hry zazářit v plné kráse. 1080p, 60 snímků za vteřinu, propracovanější fyzika postav, saturace barev, nasvícení, particle efekty... to všechno zajistí bezprecedentní úroveň hratelnosti, kterou jsme si dosud ani nedokázali představit. Vytvoří to báječné podmínky pro hraní," řekl technický ředitel EA Rajat Taneja na noční konferenci Morgan Stanley Technology, Media and Telecom.

Jeho kolega Blake Jorgensen už pochopitelně spatřil v pohybu Battlefield 4 a v rámci rozjetí zatím ještě nicneříkající propagace utrousil následující věty: "Je úžasné vidět, co všechno dokáže představivost tvůrců s tak vysokým výkonem. Technická síla PS4 nám dovolí přijít s plno věcmi, které dosud ve hrách nikdo neudělal."

EA podle technického ředitele ještě nikdy nebyli tak kvalitně připraveni na přechod na novou generaci jako letos. Vděčí za to zejména architektuře blízké PC, takže všechny jejich enginy či nástroje na PS4 fungují hladce a plynule. To, co jim v minulosti zabralo měsíce, nyní prý trvá pouhé dny. Navíc si pochvalují, jak důraz na konektivitu, sdílení a sociální prvky PS4 bezvadně ladí s jejich vlastní dlouhodobou strategií.

Přikyvuje na to UbiSoft: "Chtěli jsme po Sony, aby z PlayStation udělala konzoli podobnou PCčku. Aby na ní šlo všechno, co umí počítače, aby měla sociální funkce jako chytré telefony, umožňující hrát jen po krátkých chvilkách a odkudkoli chcete," spokojeně se rozplývá jeho šéf Yves Guillemot. Podle něj je naprosto standardní, že výrobci konzolí přijdou v předstihu za vydavateli s otázkou, co by si přáli mít v příštích konzolích.

UbiSoft prý na Sony hodně tlačil, aby tato nastávající generace konzolí byla právě o sociálním a propojeném zážitku, protože je přesvědčen, že díky tomu na trhu dokáže uspět. "Samozřejmě je shodně důležitý i grafický pokrok, abychom vás mohli kompletně vtáhnout do našich herních světů a aby NPC postavy mohly být plné emocí," uzavřel (na což by asi redaktor EG Martin Zavřel odvětil přirovnání ke grafice postav The Walking Dead, jako tak učinil v podcast-speciálu).

Vývoj na next-gen je podle EA nákladnější jen o 10-15 procent, ale to se jim prý vrátí se zvýšenými příjmy, které dovolí nový hardware (asi narážka na mikrotransakce či F2P?). Co se týče ceny nextgen her, EA se ještě údajně nerozhodli, což od finančního ředitele zní zvláštně. Ale už si připravují půdu na drobné navýšení s hovořením o tom, že u startu nové generace bývá typické posunutí hranice o něco výše, např. na 70 dolarů při vydání hry a později za 60 dolarů. Dodatečně to však vzali zpět, že prý šlo jen o hypotetický příklad, a že správně mysleli 60 dolarů u novinek a 50 dolarů po slevě. Sony o víkendu ujistili, že PS4 hry budou stát od 1 dolaru do 60 dolarů, stejně jako dosud.

Read this next