Neverwinter bude jako co-op Dragon Age
A navrch trocha Oblivionu.
Připravovaný Neverwinter definují vývojáři jako online multiplayerové RPG, ale Emmert z Crypticu nabídnul anglickému Eurogameru zajímavější popis: „Je to jako co-op Dragon Age s příměsí Oblivionského objevování."
K této zajímavé kombinaci vývojáři minimálně cílí, jak se Emmert svěřil: „Konečné posouzení bude na vás, ale rozhodně tam míříme. Je to online RPG; co-op Dragon Age s příměsí Oblivionského objevování. Tohle je rozhodně náš cíl."
Emmert dále popisuje Dragon Age jako velmi osobní zážitek a tvrdí, že v novém Neverwinter bude mnohem více objevování. I když hra bude pouze online, sólisti mohou zůstat klidní: „Můžete hrát sám. Vždy budete online, nikdy offline. Rozhodně ale budete moci projít obsah pouze sám."
Ve hře prý budou persistentní oblasti, kde i při sólování potkáte jiné hráče, ale hra vás nijak nebude nutit s nimi hrát. I přesto bude ale Neverwinter obsahovat věci, ke kterým se dostanete pouze s týmem. I tak se ale lze vyhnout živým hráčům a do týmu si najmout NPCčka.
Vývojáři hru trochu přirovnávají ke Guild Wars – v Neverwinter budou instance i sociální města a různé společné rozcestníky. A podobně jako s většinou MMO her, i Neverwinter se dočká bohaté podpory po vydání, formou pravidelných měsíčních aktualizací.
Navzdory spoustě MMO prvků trvá Emmert na tom, že Neverwinter nebude typická MMO hra: „Budeme dělat věci jinak, než to dělají MMO hry. Což neznamená, že tam nebudeme mít stejné množství prvků. Jen ty prvky mohou být jiné. Online multiplayerová hra nemusí mít PVP nebo systém tvorby věcí. Musí mít jen spoustu lidí, co budou hrát online kooperativně." Dodává Emmert.
Neverwinter vyjde na PC ke konci příštího roku.