Neoptimalizovaný PC port The Last of Us 1 Remake sklízí četnou kritiku
+ dva startovní trailery: od Sony a od AMD + reakce tvůrců o patchích.
Veleočekávaná událost konce zimy, i kvůli ohromné popularitě seriálu na HBO, bohužel nedopadla nejlépe. Zatímco Naughty Dog sepisují oslavné blogy, jak chtějí oslovit nové publikum, jak bylo složité vše vyrobit a jak chtějí podporovat platformu PC i v budoucnu (tzn. budou od nich PC verze dalších her), hráči jsou smutní. A nezmění to ani nový startovní trailer:
Právě vypuštěná počítačová konverze The Last of Us 1 Remake se zařadila mezi ty horší. Přirovnávána bývá ke stavu, v jakém byl svého času Batman: Arkham Knight. Viníkem má být opět najaté studio Iron Galaxy, které prý odvedlo špatnou práci s optimalizací a po technické stránce (hůře než minule u PC verze Uncharted Collection, která neměla tolik nastavení).
"Hře chybí řádná optimalizace, nevyužívá správně ani silný hardware (je více náročná na procesor než real-time strategie), žere spoustu systémových prostředků i po vypnutí, trhá se v ní pohyb myši a v menu, nelze nastavit efekt Screen Dirt a často dochází k padání. Navíc úvodní kompilace shaderů zabere dlouhých dvacet minut či více".
Dokládá to třeba tato a tato nahrávka, kdy se PC verze kousne nebo začne načítat uprostřed hraní.
Uživatelských recenzí na Steamu je teď napsáno přes čtyři tisíce a převažují ty spíše záporné. Hráči například zmiňují, že čerstvý Resident Evil 4 Remake jim šlape krásně a stabilně, kdežto The Last of Us 1 na tom samém hardwaru nikoli (při vysokých detailech se vyžaduje 10 GB VRAM).
Kontraproduktivně v tomto kontextu působí speciální (druhý) startovní trailer od AMD, který ukazuje hru ve 4K na Ultra nastavení s grafickou kartou Radeon RX 7900 XTX se zapnutým a vypnutým FSR 2.2, kdy lze dosáhnout až 120 snímků za vteřinu (na Nvidia je podporováno DLSS2, ale potíže jsou hlášeny jak s GF4090, tak s GF2070).
"Je to nejhorší PC port, co jsem kdy viděl. Na vydání této hry jsem čekal deset let, vyvaroval jsem se všem videím, průchodům, spoilerům atd., ale tenhle nepovedený výtvor zhatil veškeré mé nadšení pro hru," píše jeden hráč na Redditu. Další dodal, že napočítal tucet pádů hry za čtyři hodiny hraní.
Jiné konverze exkluzivit Sony skončily lépe, protože je dělala jiná studia, například Returnal byo svěřeno Climax Studios a God of War zase Jetpack Interactive.
A co na tyto negativní ohlasy říkají přímo Naughty Dog, stvořitelé série? Před pár hodinami zareagovali následovně:
"Vaše stížnosti slyšíme a náš tým aktivně vyšetřuje hlášené problémy. Ozveme se, až budeme vědět více, zatím klademe prioritu na řešení v nadcházejících patchích".