NEO NPC společnosti Ubisoft nabídnou nové možnosti interakce s herními postavami
Využijí k tomu NVIDIA ACE.
V kreativním experimentu předvedeném na konferenci GDC 2024 tým herních tvůrců ze společnosti Ubisoft zkoumá budoucnost neherních postav (NPC), interaktivní hratelnosti a emergentního vyprávění příběhu.
Ubisoft zkoumá nové typy interaktivní hratelnosti s využitím dynamických NPC. S nástupem technologií generativní umělé inteligence revolucí tato oblast prochází rychlým vývojem. Výsledkem výzkumu a vývoje jsou NEO NPC, které dokáží v reálném čase komunikovat a interagovat s hráči, okolím i ostatními postavami. Díky tomu se otevírají nové možnosti vyprávění příběhu.
Za vývojem NEO NPC stojí multidisciplinární týmem v Ubisoftu sídlící v Paříži a vzešly z úzké spolupráce s partnery GenAI, NVIDIA a Inworld AI. Technologie Character Engine a LLM od společnosti Inworld umožňují Ubisoftu vytvořit charakteristiku jednotlivých postav, přiřadit jim požadované znalosti a nastavit jejich konverzační styl. Animace obličeje v reálném čase synchronizované s řečí NPC a vyjadřující jejich emoce má na starosti NVIDIA Audio2Face, součást sady technologií NVIDIA ACE.
Ubisoft na GDC 2024 předvedl možnosti jejich NEO NPC prostřednictvím tří samostatných demo scénářů. Každý se zaměřuje na různé aspekty chování postav, jejich povědomí o prostředí a kontextu situace, spektrum reakcí a animací v reálném čase a také na možnosti spolupráce, schopnost NPC si konverzace zapamatovat i jejich strategické rozhodování.
"Gen AI přinese hráčům zážitky, které si zatím stěží umíme představit, s inteligentnějšími světy, nuancovanými postavami a emergentními a adaptivními příběhy," řekla Guillemette Picard, senior viceprezidentka pro produkční technologie ve společnosti Ubisoft. "Díky spolupráci se společností NVIDIA na našem prototypu NEO NPC a řešení v podobě NVIDIA Audio2Face můžeme hráčům nabídnout hlubší ponoření se do děje prostřednictvím skutečně improvizovaných rozhovorů s NPC s obličejovými animacemi v reálném čase."
"Umělá inteligence je mocný nástroj, který může výrazně zlepšit zážitky hráčů tím, že učiní hry dynamičtějšími, imerzními a jedinečnými," dodává John Spitzer, viceprezident pro vývojářské a výkonnostní technologie ve společnosti NVIDIA. "Jsme nadšeni, že můžeme spolupracovat se společností Ubisoft a využít NVIDIA ACE při vývoji digitálních postav."
Celý článek naleznete na stránkách společnosti Ubisoft zde.