Největší americký řetězec o očekáváních od Vánoc
Sejdou se nejsilnější značky.
Když se odbytem či předobjednávkami chlubí jednotliví výrobci, pokud vůbec, není to jak nezávisle ověřit a nemusí to nic vypovídat o úspěchu napříč celým trhem. Ale pokud se rozhodne promluvit největší americký specializovaný řetězec s hrami, je to už jiná.
"Hrám jako Until Dawn, Mad Max a Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain se daří extrémně dobře. Všechny tři překonávají naše očekávání," pověděl VentureBeat nadržený ředitel merchandisingu z GameStopu.
V případě PS4 exkluzivního hororu to může být vnímáno překvapivě, protože při brzké slevě a vydání v srpnu, kdy ještě lidé byli pryč na prázdninách, se to dosud chápalo spíš opačně. MGS5 je prý aktuálně na třech milionech kusů a dle spekulací prý kvůli vysokým nákladům bude potřebovat prodat dvojnásobek, aby se přehoupl do zisku, což by při tolika platformách a výsledkům předchůdců neměl být takový problém.
Eric Bright z GameStopu dále tvrdí, že o letošní Black Ops 3 je mnohem větší zájem zákazníků než o jiné díly Call of Duty, i díky změně časové exkluzivity DLC na PS4. Od vánoční nadílky si celkově hodně slibuje:
"Důvodem je, že se na podzim sejdou mimořádně silné značky: nový Fallout po dlouhých šesti letech, čerstvé Halo, které bereme za jednu z hlavních her roku, pak samozřejmě Star Wars Battlefront (Alza.cz), který bude těžit z přibalení k PS4 a partnerství se Sony. Zapomínat bychom neměli ani na Assassins Creed, ze kterého se stala každoroční série."
Samozřejmě, když nastane tak vysoká koncentrace zavedených slavných sérií, působí to jako odpuzovač na všechny ostatní, méně sebevědomé hry či nové značky, kterých se pak díky tomu sejde enormní počet v zimě a na jaře 2016 (viz tento článek).
Frčet mají v Americe hry provázané s fyzickými hračkami, jako Skylanders Superchargers, Disney Infinity 2.0, Nintendo Amiibo a Lego Dimensions. Pokaždé, když nějaká taková vyjde, celá tato kategorie prý vzroste a přivede k ní nové zákazníky.