Nejvíce zpětně kompatibilní nextgen konzolí bude Xbox Series X, pyšní se Microsoft
S tisíci funkčními hrami v den vydání, včetně vylepšení.
Schopnost automaticky či nějak jednoduše zprovoznit knihovnu starších her je pro mnoho hráčů klíčovou vlastností nextgen konzole. Vypovídají o tom různé ankety či umístění to do klíčových slov aktualizované homepage PS5.
Microsoft se dnes rozhodl zaútočit na toto možná slabší místo Sony, která dříve slíbila jen stovku nejhranějších PS4 her funkčních i na PS5, ale později to změnila na většinu z tisíců stávajících PS4 her.
V dnešním článku na Xbox.com slíbil, že Series X bude "nejvíce kompatibilní nextgen konzolí s tisíci hrami (ze čtyř generací) v době startu", čili hned letos před Vánocemi. Seznam podporovaných her zatím není, ale tento slib je rozhodně zásadní.
"Protože jsme sami hráči, moc dobře víme, jak důležité je uchovat si a respektovat herní dědictví. Proto byste si vaše oblíbené herní série, pokroky, ocenění, přátelství i komunity měli přenést mezi generacemi konzolí. Tímto jsme se řídili od prvního dne designování Series X a ovlivnily spoustu designových rozhodnutí," uvedl Microsoft.
Zachování kompatibility prý pro něj představovalo masivní technickou výzvu, jelikož se architektura systému i čipu posouvá vpřed. Aby tohoto cíle dosáhli, vyžadovalo to prý značné inovace v návrhu vlastního procesoru i operačního systému Xboxu. Nyní už testeři strávili celkem 100 tisíc hodin ověřováním, jestli hry hladce fungují, a do Vánoc tím mají strávit dvojnásobek.
Klíčové je, že zpětně kompatibilní hry na Xbox Series X šlapou nativně, s využitím plného výkonu CPU, GPU a SSD. Nepotřebují prý žádný boostovací režim ani žádné snižování taktu procesoru, zkrátka zužitkují plný výkon tohoto hardwaru. To znamená, že všechny hry údajně pojedou v maximálním výkonu, na nějž byly původně autory navrženy, nebo ještě lépe, což ma vyústit ve vyšší a plynulejší framerate, či renderování v maximálním rozlišení a v plné kvalitě. Těžit budou také ze zrychlení nahrávacích časů díky SSD.
Hráči si u vybraných titulů navíc budou moci vybrat, jestli preferují navýšení původního framerate z 30fps na 60fps nebo z 60fps na 120fps. Inženýři Microsoftu prý vyvinuli nové metody, jak zvýšit kvalitu obrazu a rozlišení, přičemž budou stále respektovat uměleckou vizi originálu. Ve zpětně kompatibilních hrách také půjde zapnout HDR (na systémové úrovni s novou rekonstrukční technikou, takže bez jakéhokoli dopadu na výkon), a to i v případě třeba dvacet let starých her z Xboxu 360 a Xbox 1, než vůbec HDR existovalo, což je skvělé.