Největší chyba Alan Wake? Měl být v otevřeném světě
V polovině vývoje Remedy obdobu GTAčka zrušilo.
"Největší chyba, kterou jsme udělali při vývoji Alana Wakea bylo, že jsme z něj původně chtěli sandboxovou hru. Jednoduše to nešlo k tomu, abychom udělali příběhem poháněnou hru," řekl časopisu EDGE Oskari Häkkinen, jeden z hlavních tvůrců série.
"Thriller je něco jako jízda na horské dráze. Musíte vybudovat napětí, aby pak ta jízda dolů byla o to intenzivnější. Tohle byste při otevřeném světě nedostali."
V Remedy na Alanovi Wakeovi pracovalo v době, kdy to měla být ještě hra s otevřeným světem, pouhých 55 lidí. Používali na to navíc upravený level editor z jejich Maxe Payna a svět budovali s pomocí zhruba 60 tisíc referenčních fotografií, které nasbírali po cestách v USA a Kanadě. Jelikož měli tohle všechno za sebou, příliš se jim nechtělo zrušit Alana Wakea jako open world hru, ale nebylo jiné cesty.
Na druhou stranu díky tomu, že byla hra připravena jako open world, toho mohli využít a engine jim poskytoval dost svobody. "Prostředí je mnohem větší, můžeme poukazovat na věci, které jsou v dálce. Můžeme v prostředí vytvořit důležitá místa, pomocí kterých se hráč orientuje. Navíc všechny cesty a trasy mohou být tak široké, jak chceme."
Mohli si tak hrát se spoustou prvků jako jsou úzké cestičky, když Alana honí policisté, ale i větší oblasti, které musíte prozkoumávat a občas můžete mít i pocit, že jste se ztratili.
Alan Wake u nás v krabicové verze vyjde na PC 2. března za cenu 699 korun. Později do hry vyjde také český překlad.