Nejistá budoucnost Bizzare Creations
Activision i LucasArts propouští.
Osud dříve tolik úspěšného studia Bizzare Creations je v současné době značně nahnutý. Jeho vlastník Activision totiž „prozkoumává možnosti ohledně budoucnosti studia" a nevylučuje se ani potenciální prodej, nebo zrušení.
Studio a jeho zaměstnanci tak mají nyní tři měsíce, během kterých se rozhodne, co dál. V lepším případě se mohou prodat značky studia, vyhodí se jen několik zaměstnanců, nebo se celé studio prodá. V tom horším přijde o práci všech 200 zaměstnanců a kapitola jménem Bizzare Creations se definitivně uzavře.
„Za poslední tři roky od koupení Bizzare Creations se významně změnily základy závodního žánru," řekl zástupce Activisionu v oficiálním prohlášení. „Ačkoliv jsme učinili značnou investici do vytvoření nové značky Blur, nenašla si komerční publikum."
Prohlášení pokračuje, „Bizzare je velmi talentovaný tým vývojářů, ale vzhledem k širším ekonomickým faktorům, které ovlivňují trh, prozkoumáváme možnosti ohledně budoucnosti studia, včetně potenciálního prodeje."
Bizzare Creations jsou úspěšní vývojáři např. série Project Gotham Racing, arkádové řady Geometry Wars, prvních simulátorů F1 pro Playstation, uznávaného závodního simulátoru Metropolis Street Racing pro Dreamcast, bojovky The Club, nebo nedávného Blur a aktuálního Jamese Bonda 007: Blood Stone. Je velmi pravděpodobné, že má studio nahnutý osud právě kvůli svým dvěma posledním hrám. Závody Blur, ani James Bond 007: Blood Stone se totiž nestaly prodejními trháky. Activision koupil Bizzare Creations v roce 2007 za 67 milionů dolarů, coby úspěšné autory právě proslulého Project Gotham Racingu.
Hůře než Bizzare Creations jsou na tom spolutvůrci hudební série Guitar Hero, studio Budcat Creations, kteří již definitivně skončili, jak reportuje PC Gamer. Budcat se zabývali porty her na PlayStation, až je v roce 2008 koupil Activision. Studio pak pracovalo na portech Guitar Hero na PlayStation 2 a to až do Band Hero. Budcat se také podíleli na vývoji Guitar Hero: Metallica. Tato nepříjemná změna se dotkla 88 lidí ze studia Budcat a z oddělení kontroly kvality v Kalifornii.
Na vlně smutných zpráv pokračuje i propouštění v LucasArts, kde byli podle George Broussarda, spolutvůrce Duke Nukema, propuštěni vývojáři, kteří pracovali na zatím neoznámeném projektu. LucasArts obecně prochází další restrukturalizací – po dokončení The Force Unleashed 2 bylo propuštěno kolem 80 zaměstnanců a byl zrušen vývoj The Force Unleashed 3.
Ruku v ruce s propouštěním v Activisionu prohlásil jeho šéf, Robert Kotick, že v současné době je naslouchání hráčům důležitější, než kdy předtím. Kotick to řekl na setkání San Francisco's Web 2.0 Summit, které sledovala Gamasutra.
„Myslím, že naslouchání zákazníkům je důležitější, než kdy jindy," řekl Kotick. „Protože máte neuvěřitelně vášnivé a hlasité zákazníky a ti jsou velmi pozorní a umí vyjádřit svůj názor na to, co by se jim ve hře líbilo, jak můžete ten zážitek vylepšit."
„Pokud si na to tedy uděláte čas a skutečně je budete poslouchat, vytvoříte mnohem lepší zážitky." Kotick tak dává za příklad zákaznickou podporu World of WarCraft, která čítá kolem 2000 pracovníků.
Robert Kotick si také pochvaluje spojení s Blizzardem, díky kterému nyní mají peníze na největší luxus – trpělivost. Ta je podle něj pro Blizzard unikátní „a nyní se tato kultura dostala do celého Activision Blizzard. Trpělivost je odměněna," uzavřel Kotick.