Skip to main content

Nejdéle sloužící zaměstnanec EA Czech komentuje přesun do Polska

Farid Dilmaghani objasnil důvody a jak se jim dařilo.

Vlastní zpráva - Páteční zpráva o změně fungování EA Czech, resp. přesunu některých jejich aktivit nebo zaměstnanců do pobočky EA Polska, tedy řízení na dálku z Varšavy, vyvolala solidní pozdvižení. Zejména kvůli (bohužel obvyklému) nereagování PR manažera (Dušan Benža) na dotazy novinářů ze všech médií po celé dopoledne a kvůli některým mylným dedukcím časopisu Marketing & Media, ačkoli jeho nosná informace o Polsku se ukázala být v základu pravdivá.

Farid Dilmaghani, foto: Recenzeher.eu

Celou kauzu proto museli pomáhat hasit ostatní zaměstnanci EA Czech svými veřejnými prohlášeními na sociální síti Facebook. Světlo do celého případu dodatečně vnesl zejména Farid Dilmaghani, produktový manažer EA starající se dosud o celou střední Evropu, dříve šéfredaktor Oficiálního PlayStation magazínu ve Vogelu a jeden z nejvíce zkušených i respektovaných lidí na domácí scéně. V EA Czech pracuje už od roku 2008, což z něj v marketingovém oddělení dělá nejdéle sloužícího zaměstnance, byť u úplného začátku v roce 2003 s Ottou Jermanem nebyl.

"Místní pobočka EA měla nepochybně nejlepší výsledky za celé své působení. I ve srovnání s vynikajícím rokem 2011, kdy vyšel totálně úspěšný Battlefield 3. Příčinou přesunu řízení marketingu do Polska v žádném případě není krize nebo špatné hospodaření, nýbrž reorganizace v rámci regionu tzv. visegradske čtyřky," vysvětlil Farid Dilmaghani v reakci na úvahy M&M a dodal: "Realita je, že EA zde měla v posledních letech (a rok od roku stále lepší) výsledky. Ničím nepřikrášlená realita."

Více o možných dopadech řízení z Polska z pohledu koncových hráčů čtěte v našem pátečním článku.

K tomu se ještě přidal Slavomír Benko, online a komunitní manažer EA Czech, který ve svém promptním vyjádření jinde na Facebooku uvedl další podrobnosti: "Nie je pravda, že lokálna pobočka je neprofitabilná. V posledných rokoch úspešne plní centrálne stanovené predajné plány a má dominantný podiel na českom a slovenskom videohernom trhu. Vedenie marketingu sa presúva do Poľska ako dôsledok celoplošnej reštrukturalizácie spoločnosti. Viac informácií o personálnych zmenách neskôr, keď budú definitívne. ...a EA Sports NHL (14) rocks!"

Že EA Czech nejsou jediní, kdo z velkých nadnárodních společností v současnosti provádí změny tohoto charakteru, dokazují čerstvé zprávy o uzavření české pobočky hudebního vydavatelství Sony Music. Více o možných dopadech řízení z Polska pro koncové hráče čtěte v našem pátečním článku.

Read this next