Skip to main content

Nehezký pohled do zákulisí vývoje Anthem

V době E3 dema nebyla hotova jediná mise.

Kotaku dnes přineslo svůj typický insiderský článek odkrývající velice složité pozadí vývoje Anthem (Xzone.cz), který asi zahýbe akciemi Electronic Arts a vyvolá spoustu otazníků ohledně budoucnosti kdysi slavného studia.

Pravdou je, že něco podobného by asi šlo napsat o kterékoli déle chystané tříáčkové hře, leč v případě této lootovací sci-fi střílečky to má zvláštní příchuť, i kvůli zpackanému startu a negativním recenzím. Vše čerpá z výpovědi devatenácti anonymních vývojářů, jejichž slova víceméně potvrdili jiní bývalí zaměstnanci BioWare, že prý taková situace panovala i u Mass Effect Andromeda či Dragon Age Inquisition, leč tam se to tolik neřešilo díky úspěchu hry.

Když bylo Anthem představeno na E3 2017 v demu, bylo z větší části podvrhem, protože v té době ještě neexistovala žádná hotová mise. Tehdy si prý sami tvůrci kladli otázky, jestli některé z předvedených vlastností dokáží udělat či zda pro ně vůbec mají technologie. Nevěděli ani, jak rozlehlý bude svět či kam až půjde létat.

Navzdory dlouhému sedmiletému vývoji se prý na hře intenzivně pracovalo až posledních 18 měsíců. Většina z tohoto času se strávila pre-produkcí, během níž třeba létání bylo opakovaně přidáno a odstraněno, i kvůli zalíbení se šéfovi EA, který zkritizoval jednu interní verzi bez létání. Hře prý po celou dobu chyběla jasná vize.

Watch on YouTube

Důvodem řady potíží prý byl vynucený chod hry na Frostbite engine, i fakt, že zkušení vývojáři museli pomáhat na jiných EA titulech typu FIFA.

Jeden z lidí okolo vývoje pro Kotaku řekl, že čtení recenzí je tím samým, co tvůrci přednesli vedení coby jejich obavy, ale byly zahrány do autu. Některé výzvy (např. Tombs of the Legionnaires) prý byly do hry přidány jen kvůli tomu, aby se prodloužila omezená herní doba, některé z nich původně dokonce měly brány, u nichž hráči museli čekat několik dnů, než tam budou vpuštěni.

Daní za veškeré komplikace okolo Anthem bylo, že spousta autorů si musela vzít doktory předepsané volno ze zdravotních důvodů po vyčerpání či vystresování. Tyto pauzy trvaly týdny či měsíce, protože jinak by došlo k úplnému vyhoření.

Oficiální reakce BioWare na článek Kotaku? "Nevidíme žádnou hodnotu v publikování takových článků a ve shazování práce někoho jiného. Nevěříme, že dělají z herního průmyslu lepší místo. Rozhodli jsme na článku nepodílet, protože se neférově soustředil na některé vedoucí týmu, kteří se jen snažili přinést nové nápady fanouškům." Prý se snažili předejít krizovému crunch-time při dokončování vývoje a v jejich interních memoárech prý toto nebyl hlavní problém.

Read this next