Need for Speed The Run
Utíkali jsme od producenta s obavami o filmovost hry?
Protože jsem na prezentaci nového Need for Speed The Run na E3 přišel jako první, měl jsem chvilku čas popovídat si s producentem hry z EA. Alex Grimbley se mě nejdříve zeptal, odkud jsem a jaký díl ze série NFS je v České republice nejoblíbenější. Nemohu mluvit za ostatní, ale protože mám nejradši Porsche Unleashed, stočil jsem rozhovor právě na něj. Alex se nad volbou trochu podivil, ale jako správný profesionál uznal, že mělo své kvality. Vyzvídal jsem, jestli náhodou neexistují plány podobný koncept oživit. „Ačkoliv bylo NFS: Porsche skvělými závody, v současné době hráči chtějí mnohem více různorodosti, proto nechceme žádný díl NFS spojit s jedinou automobilovou značkou". Nenechal jsem se odbýt a zeptal se, jestli nechuť k pokračování způsobily slabé prodeje. Alex odpověděl, že Porsche se prodávalo velmi dobře, ale trval na tom, že v dnešní době už by nemělo velký komerční úspěch.
Sál se během našeho rozhovoru zaplnil a prezentace mohla začít. Ještě než nám Alex ukázal provařenou úroveň, kterou jsme viděli i na konferenci EA, řekl nám spoustu zajímavých informací. Jak víme, NFS: The Run částečně poběží na Frostbite 2.0, tedy na stejném enginu jako Battlefield 3. Když jsem podotknul, že mi (na velké obrazovce) hra nepřišla zase až tak graficky úžasná, Alex odpověděl: „Ve hře je velmi detailní model zničitelného prostředí, skvěle vypadá a obsahuje zabijácké zvuky". Můj názor je, že úroveň, kterou Black Box na E3 předváděli, se mnohem více zaměřovala na ukázku kvalit mimiky obličeje než na propracované okolí trati. A také běžela na PS3, takže vizuální stránka nemohla využít maximální potenciál Frostbite 2.0 navrženého hlavně pro PC.
Posedlost modelováním postav mi u závodní hry přijde trochu podivná, na druhou stranu filmovost The Run je hlavním rozdílem oproti podobným hrám. Producent nám ukázal skutečného herce, který byl předlohou pro hlavního hrdinu Jacka. Vyrazilo mi dech, že jak originál, tak model, vypadají v podstatě totožně. Během vývoje prý zažili s představitelem Jacka spoustu legrace. Například při přípravě scény, kdy Jack visí za bezpečnostní pás v převráceném policejním autě, byl i jeho protagonista zavěšen hlavou dolů a snímán.
I díky maniakální preciznosti při vývoji vypadá zpracování lidí v NFS: The Run tak skvěle. Alex se pochlubil: „Při snímání pohybu těla i obličeje, jsme využívali technologií, které nachází uplatnění ve zdravotnictví. V běžné hře pracují animátoři přibližně s 25 obličejovými kostmi, my jich máme 90."
Herní systém The Run mi připomněl stařičký osmibitový Road Race. I v něm jste se vydali na cestu od západního po východní pobřeží USA. V novém Need for Speed se Jack účastní nelegálního závodu ze San Francisca do New Yorku. Z vyjádření EA Black Box je jasné, že nepůjde jen o rychlá kola. Skvělou mimiku a filmové sekvence doprovodí velkolepý příběh. Alex však všechny uklidnil: „The Run je stále hlavně o závodění a filmové interaktivní sekvence (s mačkacími minihrami) odehrávající se mimo vozidla zaberou méně než deset procent času". Popravdě i to se mi zdá moc.
Závodit se bude na přibližně 150 různých tratích. A jak se Alex pochlubil: „To je dvojnásobný počet, než mají ostatní díly NFS". Navíc díky závodům rozprostírajícím se po celých USA se dočkáme snad všech myslitelných podbnebí a prostředí. Alex doplnil: „Rozhodně si nemyslete, že se bude jezdit pouze ve velkoměstech. Těšte se na obrovské pouště, klikatící se horské cesty nebo prašné zadničky ve vesnických oblastech."
Detailně se tvůrce rozhovořil i o vylepšeném Autologu z Hot Pursuit. Tentokrát mohou přátelé sledovat vaši cestu doslova vteřinu po vteřině. Díky Autologu budou ihned vědět, kde se právě nacházíte a jak si vedete. Zeptal jsem se, jestli bude možné soutěžit i přímo, tedy odjet kampaň společně s dalším jezdcem po síti nebo přes internet. Možné to není, ale i tak spolu můžete, právě pomocí Autologu, závodit o to, kdo se ze San Francisca do New Yorku dostane dříve, případně rychleji. Při ukázce jsem si všiml, že v pravém horním rohu neustále blikalo „Stage leader". Alex mi vysvětlil, že to znamená, že danou trať zajíždíte rychleji, než ji dokázali dříve zvládnout vaši přátelé. A i tato hláška se má aktualizovat i během právě probíhající jízdy.
Nemá smysl popisovat hratelnou ukázku, kterou všichni znáte z videa a která byla v hratelné podobě na stánku EA. Ať jste v ní předtím (jen pár minut) jezdili jakkoli a udělali cokoli, v určitém místě na silnici se při každém hraní zaktivoval skript s převrženým kamionem a spadnutím vašeho auta na vlakové koleje. Dál už to znáte a nutno dodat, že mačkací QTE minihry se snahou dostat se ven před jedoucím vlakem (díky zuřivému mačkání xboxového gamepadu při osvobozování se ze zapnutých pásů) všechny hrající na stánku velmi dobře zabavily. A o to tu jde především.
Nové NFS od Black Box je dle producenta "na pomezí Hot Pursuit a Shift. Nesnažili jsme se o simulaci, ale chtěli jsme zachytit pocit z adrenalinového závodu napříč Amerikou." Převedeme-li si to do běžné mluvy, The Run je prostě arkáda, která mi nejvíce připomněla zážitek z Most Wanted. Nicméně se nemáme bát, protože minimálně manuální řazení autoři nevynechali. Hurá.
Need for Speed The Run vyjde 7. 11. 2011 na PC, X360, PS3, Wii, 3DS a v dalších verzích i pro web, iPhone, iPad a mobilní telefony,