Skip to main content

DOJMY z Need for Speed: Rivals

Zúčastnili jsme se honičky policistů se závodníky o body.

  • Need for Speed: Rivals měli na stánku EA dvě velké místnosti pro prezentace. Jedna byla uzavřená a protože se na ní muselo čekat přes půl hodiny, vzal jsem raději za vděk hraním v kruhovém hubu přímo uprostřed celého stánku Electronic Arts.

  • Ježdění bylo pojaté jako soutěž šestnácti hráčů, kteří byli rozděleni na závodníky a policisty. Ačkoliv jsem chtěl zastupovat muže zákona, nakonec jsem dostal rudé Ferrari a musel modročerveně blikajícím autům ujíždět.

  • Na druhou stranu až takový rozdíl mezi oběma tábory není, protože všichni soupeří o maximální počet bodů v otevřeném světě, jen se částečně liší prostředky, jakými toho dosáhnout.

  • Rozlehlý svět z plné hry reprezentovala menší oblast, která byla klasickou variací na podzimní tratě známé z této série. Jezdil jsem kolem pily na dřevo, po rozestavěných mostech... však to z každého roku znáte.

  • Na pravé straně obrazovky byly vidět výzvy, díky kterým jsem mohl dosáhnout maximálního skóre. Například jsem se měl zapojit do závodu, vyhrát ho, vyhnout se policistům, driftovat více než pět set metrů a tak dále. Bylo jen na mém uvážení, zda tyto rady budu následovat.

  • Za každou splněnou výzvu se připsalo pár set bodů, nejvíce se jich ovšem dalo vyhrát v závodech. Ty spouštíte jednoduše tak, že když projedete kolem jednoho hráče nebo větší skupiny a zmačknete levé zadní tlačítko. Když tím samým způsobem ostatní přijmou vaši nabídku, automaticky se spustí závod, stejně jako kdysi v Test Drive Unlimited.

  • Zdálo se mi, že závod je dynamicky generovaný, protože se pohybujete v otevřeném světě. Neexistují žádné zábrany na trati, které by vám ukazovaly cestu, orientovat se musíte pouze pomocí modrých šipek nakreslených na asfaltu.

  • Protože jsem hrál za závodníka, musel jsem si dát pozor, aby mě nezatkli policisté. V tom případě bych přišel o veškeré body, které jsem do té doby našetřil. Začal jsem trochu pomaleji, ale postupně jsem se díky vyhýbání se policejním autům dostal na první místo.

  • Body se dají uložit, pokud se vrátíte do své garáže (tedy SafeHouse). Tam se automaticky dostanete v momentě, když roztřískáte svou káru na kousky. Mě se to jednou povedlo, naštěstí bez většího na mé umístění. Jediné, co jsem ztratil, bylo pár sekund, které jsem mohl využít k sbírání dalších bodíků.

  • Tím nechci dát najevo, že rozbité auto jezdí stejně, jako fungl nové. Ale pomačkané plechy nejsou zase až tak velký problém. Přeci jen je Rivals stále věrné svému původu zběsilých závodů v perfektní grafice.

  • Na Ferrari jsem měl kromě nitra ještě EMP puls. Abyste ho aktivovali, musíte jet za autem, zmáčknout tlačítko, které aktivuje jakýsi vyhledávací systém. Do jezdícího čtverečku zleva dooprava musíte chytit auto a chvíli ho tam udržet, abyste ho zasáhli. Mě se to nikdy nepovedlo, nicméně policisté mě jednou znehybnili. Přestože jsem asi pět sekund stál na místě, nebyli schopni mě zatknout.

  • Modré uniformy mají ještě ve výbavě pásy ocelových hrotů, které pokládají na silnici. Opět je ovšem efekt na vaše pneumatiky jen dočasný.

  • Ze závodů na E3, které vyjdou na enginech nové generace a které jsem zkoušel (kromě Forza 5), vypadají Rivals asi nejlépe. Možná je to jenom kvůli tomu, že je hratelnost naprosto zběsilá, auta téměř okamžitě dosahují obrovských rychlostí a prostředí je téměř neustále rozmazané. Přesto volím Need for Speed nejlépe vypadajícími auty. The Crew ani DriveClub se mu vizuálně nevyrovnají.

  • Na druhou stranu jsou Rivals jen dalším Need for Speed s minimem změn oproti předchozím dílům. Jestli je to pro vás dobře nebo špatně, to si musíte rozmyslet sami.

Souvislé video z hraní na E3

Toto je prototyp nového způsobu reportování Eurogameru z E3 s bezprostředními, téměř online zápisky z novinářských předváděček za zavřenými dveřmi na veletrhu v Los Angeles, který reaguje na zrychlenou dobu a požadavky čtenářů po co největší aktuálnosti - více o našem pokrytí E3

Read this next