Nedaří se ani Capcomu, svádí to na nižší kvalitu externě vyrobených her
Kvůli Devil May Cry či Lost Planet 3 musí rušit projekty.
Zpočátku se to pohlavářům jevilo jako bezvadná myšlenka, díky které by slavné značky šly více a častěji ždímat. Vzít nějakou zavedenou sérii, která byla založena u nich doma v Japonsku, a pověřit pokračováním nebo žánrovou odbočkou některé menší západní studio, které bude v těžké době rádo, že má vůbec do čeho píchnout, takže je musí na slovo poslouchat. Jenže smíchání japonských ingrediencí, které z původních her vytvořily legendy, s úplně odlišnou mentalitou i přístupem evropských či amerických vývojářů, není jednoduché (stejně jako třeba komunikace na větší dálku nebo zvláštní předváděčky s překladatelem Japonce, který však není samotným tvůrcem hry, který poslušně sedí vedle něj, ale nesmí nic říct).
Že to nemusí fungovat, naznačil už před rokem outsourcovaný Resident Evil: Operation Raccoon City, který ve světě sklidil negativní recenze, ale šel na odbyt ještě slušně (2 miliony kusů), nebo opakované odklady Lost Planet 3 (naposledy konec srpna), zjevně kvůli jeho mizerné úrovni, jak vypovídaly už demonstrace na loňských výstavách. Avšak až lednový Devil May Cry od britského Ninja Theory s jen milionem prodaných kusů (pouze polovina toho, co se prvotně očekávalo), protože byl odlišný od předešlých dílů (viz dojmy), přinutil Capcom k rázným krokům a přehodnocení jeho dosavadní strategie.
V dnešním prohlášení varoval investory, že firma dosáhne znatelně horších výsledků, než si malovala, když snížila odhadovaný zisk za fiskální rok 2013 o nevídanou polovinu (55%) oproti původnímu předpokladu. Ten mj. počítal s celkovými 7 miliony kusů i u Resident Evil 7, což je nyní sníženo na 4,9 milionu, a k obdobnému poklesu předpovědí došlo i u ostatních větších titulů (Monster Hunter 4 pro 3DS s 2 miliony kusů).
Capcom proto prý musí přísně přehodnotit své budoucí tituly ve vývoji, což de facto asi znamená zrušení některých. Remember Me nebo Lost Planet 3 by se to týkat nemělo, protože jsou dnes v podstatě už hotovy, což je jejich štěstí, stejně tak květnové konverze Resident Evil Revelations, spíš se asi odpískají ty ještě neohlášené.
Na horších finančních výsledcích se podle docela upřímné analýzy samotného Capcomu podepsaly tři faktory: 1) pokles v kvalitě her kvůli masivnímu outsourcování (nejmenoval, o které hry jde, ale zjevně tím myslí zejména DmC a Lost Planet 3 od béčkového studia Spark Unlimited) 2) nedostatečná koordinace marketingu s vývojáři na jiných kontinentech 3) nereagování na rozmach trhu s digitálním obsahem.
Protitahem na vzniklou situaci má být intenzivnější důraz na DLC a také přesun vývoje do interních studií v Japonsku. Před pár dny jsme od Capcomu slyšeli i to, že by chtěl, ať jeho nové bojovky (tzn. příští Street Fighter) mají bohatší singleplayerový obsah a plnohodnotný příběhový režim.