Nechceme vzít stávající komunitě hry pryč z PlayStation, ujišťuje xboxový boss Phil Spencer
Jak to bude dál s Call of Duty a spol.?
Podezřele nápadně ten způsob komunikace připomíná situaci po akvizici Bethesdy. Počáteční mlžení tehdy bylo potřeba, protože dít se opak, mohly by úřady zvětřit pozornost.
Po včerejším odkupu Activision Blizzard Microsoftem ve vzduchu nejčastěji rezonuje otázka, co bude dál s bestsellery jako Call of Duty, Diablo, World of Warcraft či Overwatch. Budou nadále vycházet i ve verzi pro PlayStation, nebo se z nich stane xboxová konzolová exkluzivita (vedle PC verzí)?
Vše je ještě samozřejmě velmi čerstvé, přesto se k tomu už Phil Spencer, nově zastávající pozici Head of Gaming v hierarchii Microsoftu, stihl stručně vyjádřit:
"Pouze pošlu vzkaz hráčům, kteří hrají tituly od Activision Blizzard na platformě Sony: Není naším záměrem sebrat hry stávajícím komunitám na PlayStation a tomu zůstaneme nadále odhodláni".
Článek na Bloombergu cituje někoho, kdo je obeznámen se stylem uvažování v Microsoftu, následovně:
"Některé herní série od Activision Blizzard budou nadále vyráběny i ve verzích pro PlayStation, některé nikoli".
Možných scénářů, které mohou do budoucna nastat, existuje nespočet. Například nechat F2P dojnou krávu Call of Duty: Warzone na všech platformách, zatímco singleplayerové díly uvést jen coby xboxovou exkluzivitu.
Nebo třeba dodržet slovo u her, které jsou už jednou ohlášeny a v pokročilé fázi vývoje, že budou i pro PS5, ale u všeho, co přijde poté, či u nových značek, cílit pouze na Xbox Series.
Když Microsoft odkoupil Bethesdu, nemohl kvůli smluvním závazkům nic měnit na PlayStation exkluzivitě Deathloop a Ghostwire Tokyo, ale u příštích her, jako Starfield, The Elder Scrolls 6 či Redfall už avizoval xboxovou exkluzivitu. A zdá se, že zřejmě tomu bude podobně i po akvizici Activision Blizzard, přestože nyní o tom ještě nikdo nebude chtít otevřeně mluvit, aby si zbytečně nezadělával na potíže...