Skip to main content

Nechť se za online hrani Call of Duty platí, radí analytik

Nintendo je podle Pachtera už mimo hru.

Nesmrtelný herní analytik Michael Pachter měl přednášku na konferenci Digital Game Monetization Summit v San Franciscu, kde vyslovil mnoho svých názorů. Můžete ho za ně nesnášet nebo milovat, ale faktem zůstává, že dobře ví, o čem mluví. Radí se s ním šéfové předních vydavatelů a také má spoustu zákulisních informací z herního průmyslu, které se jiní bojí říct nahlas, ale on si to dovolit může.

Nejvíce Pachter zarazil publikum, když sérii Call of Duty nazval selháním z pohledu ziskovosti, protože Activision naučili hráče, že ji mohou hrát online zdarma. Prý měli správně chtít za multiplayer měsíční poplatky, jako tomu je u World of Warcraft, neboť existují miliony hráčů, kteří hrají nonstop a byli by ochotni platit. "Hráči WoW platí ročně 180 dolarů, hráči Call of Duty jen 60 dolarů, což je chyba i kvůli tomu, že tito lidé pak nemusejí utrácet za jiné hry," vysvětlil analytik.

Jinak tipuje, že Activision někoho velkého koupí (ideálně Take 2) a že Destiny od Bungie bude za měsíční poplatky. Co se týče příjmů z DLC, tvoří prý jen 10-15% doplněk tržeb ze základních her, takže tato DLC sama o sobě nedokáží dostat konzolové tituly do zisku.

Ve Wii U nevidí Pachter dlouhodobou perspektivu, protože ho žádná z předních firem příliš nepodporuje. "Nemyslím si, že z multiplatformních her příští rok všechny budou i pro Wii U," predikuje s tím, že lidé si raději koupí X360/PS3 verze toho samého. Třeba takové Black Ops 2 pro Wii U sice je podle něj povedené, ale postrádá komunitu a když chce hrát mulťák, potká online asi tak čtyři hráče a není to zábava.

Nintendo se podle něj dostává mimo hru, bude mít dál super hry vlastní výroby a hardcore fanoušky, ale tím to skončí. Od příští generace konzolí očekává analytik obrovskou kapacitu harddisku, jako jsou 2 TB, aby se tam daly uskladnit stovky stažených her naráz, ale zároveň mají mit i mechaniku.

Read this next