Názor analytiků na Call of Duty Elite
Do roka by mohly být až 4 miliony platících.
Kolegové z IndustryGamers oslovili několik herních analytiků, kteří se podělili o názor na včera oznámenou a částečně zpoplatněnou komunitní službu Call of Duty Elite, kterou má pod palcem studio Beachhead. Službu jsme vám detailně představili ve včerejším preview článku.
Michael Pachter z Wedbush Securities si na Call of Duty Elite pochvaluje přístup tvůrců, kdy je podle něj dobře, že je Elite dobrovolnou službou a není povinná pro hraní multiplayeru. "Je dobře, že se tady snaží značku udržet stůj co stůj, takže mít multiplayer zdarma a k tomu volitelnou prémiovou placenou bonusovou variantu je zásadní," řekl Pachter pro IndustryGamers. Odhaduje, že když Activision ve službě nabídnou i všechny starší map packy (pro minulé díly) a když vydají, řekněme, tři nové pro Modern Warfare 3 nebo další bonusy a budou za to celé chtít 50-60 dolarů ročně, snadno tím přesvědčí váhající.
Jesse Divinich ze společnosti EEDAR věří, že pokud by CoD Elite stálo měsíčně kolem pěti dolarů, mohla by služba v prvním roce získat dva až čtyři miliony platících zákazníků. Do konce roku 2011, tedy zhruba měsíc a půl po uvedení této služby, by mohlo využívat placenou verzi Elite až jeden a půl milionu hráčů.
Podle Divinicha je ovšem klíčové, aby se Modern Warfare 3 podařila vůbec jako hra samotná - až to pak bude výrazně rozhodovat o počtu hráčů, kteří si budou chtít připlatit za onu část Elite. "Dříve by známky z recenzí nehrály roli, protože CoD neměla velkou konkurenci. Letos se ale střetne s Battlefield 3. A pokud by Battlefield 3 v recenzích skóroval výrazně lépe (například až o 5 bodů), mohli by se hardcore hráči pomalu přesunout z Call of Duty právě na Battlefield 3," řekl Divinich pro IndustryGamers.
V zápětí však dodal, že na kvalitě nemusí vždy záležet a uvedl to na příkladu Guitar Hero versus Rock Band. "Bylo jasné, že Rock Band je lepší hra, ale i tak ji Guitar Hero převálcoval v prodejích 2:1."