Navzdory stagnaci krabicovek mělo Xzone loni mírný růst
Finanční výsledky obchodu.
Domácí specializovaný obchod s hrami Xzone.cz dnes zveřejnil své výsledky za minulý fiskální rok.
Za dvanáct měsíců, které končily k 31. březnu 2019, zaznamenal mírný nárůst tržeb na 138 milionů (114 miliónů bez DPH). Pro srovnání, o rok předtím to bylo 109 milionů bez DPH.
Obchodu se prý dařilo výrazně růst v segmentu „merchandise", což jsou různá trička, figurky a doplňkové předměty s motivem populárních herních sérií. „Naši zákazníci jsou ti největší fandové her v zemi a herní předměty milují," dodává Schovanec. „Čím více narůstá digitální prodej a odtržení her od fyzického světa, tím více chtějí mít naši zákazníci doma něco, na co si můžou sáhnout, vystavit v poličce a nebo ukázat přátelům." Takovýchto produktů má Xzone v nabídce a skladem skoro na 3000 a každý rok jejich počet výrazně roste.
K tržbám se v tiskové zprávě vyjádřil spolumajitel obchodu Martin Schovanec: „To, že jsme dokázali udržet růst (i když mírný v jednotkách procent) a navíc si udrželi kladný výsledek hospodaření, je v dnešní době velký úspěch, protože herní retailový trh v ČR stagnuje a nebo dokonce mírně klesá. Důvodů je několik: končící životnost herních konzolí PlayStation 4 a XBOX ONE a čekání na novou generaci a k tomu také narůstající vliv digitálního prodeje mimo běžnou retailovou distribuci."
Xzone.cz je největším online specialistou na hry (JRC prodá většinu kusů v kamenných prodejnách, nikoli online) a dvojka na celém trhu včetně prodejen.