Nativní 4K má být plýtváním výkonu Scorpio
Myslí si to programátor DOOM.
Pronést to nějaký bezejmenný vývojář, nevěnuje se tomu pozornost. Ale když to prohlásil Tiago Sousa, hlavní programátor grafiky z id Software a autor nového DOOMa (Alza.cz), má to značnou váhu. A asi kvůli tomu nebude moc kamarádit s Microsoftem, protože to odporuje jeho plánům. "Nativní rozlišení 4K bude plýtváním výkonu [Xbox One Scorpio]. Zvlášť na TV a konzolích, kde hráč sedí ve větší dálce od obrazovky," řekl už v půlce června na Twitteru, ale všichni si toho všimli až nyní.
Podle Sousy není moudré renderovat hru v nativním 4K, lepší je rekonstruovat 4K z méně dočasně vytvořených dat. Tenhle člověk technickému pozadí zjevně rozumí a jeho výrokům by měla být věnována patřičná pozornost.
Jenže podle Microsoftu má být nativní 4K hraní hlavní devizou Scorpio (Vánoce 2017). Vývojáři ale nebudou muset povinně podporovat opravdové 4K, prý záleží jen na nich, na co ten více než čtyřnásobný výkon oproti současnému modelu X1 využijí.