Skip to main content

Natal zabere 15% výkonu Xboxu 360

Softwarově bez starých her, ale levněji.

V souvislosti s právě probíhajícím veletrhem CES v Las Vegas se udály překotné novinky kolem Natalu, přídavného zařízení pro 360. Na to, že Microsoft potvrdil jeho uvedení o letošních Vánocích, provedl zásadní změnu v principu fungování tohoto pohybového senzoru relativně pozdě.

I kvůli dřívějším stížnostem na zpomalené odezvy, resp. opožděné projevení se lidských pohybů ve hrách (asi o 100 milisekund, což už je v rychlých akcích znát), se rozhodl změnit technologii.

Namísto doposud zamýšleného hardwarového čipu v Natalu bude vše vypočítáváno softwarovou cestou stávajícími procesory uvnitř každé konzole Xbox 360. Zjistil to náš sesterský server GamesIndustry.biz.

Panují určité pochybnosti, zda to v rychlosti odezvy pomůže. Někteří vývojáři totiž tvrdí, že lag i takto přetrvává, nicméně software má v budoucnu umožnit větší rychlost a pravidelnost přenášení dění na obrazovku.

Microsoft k tomu prý měla vést především cenová kalkulace. Aby mohl Natal stát odhadovaných (nepotvrzených) 50 dolarů, s hardwarovým čipem by se do této částky asi nevešel, zatímco se softwarovými výpočty pohybů by to jít mělo.

Na druhou stranu, hození všeho potřebného pro fungování Natalu na bedra tří procesorů Xenon v základním Xboxu 360 s sebou přináší jeden zásadní, ale logický zápor. "Natal ukousne přibližně 10-15% výpočetního výkonu celé konzole," prozradil na CES americkému magazínu New Scientist jeho vedoucí vývojář Alex Kipman. Microsoft to oficiálně odmítá komentovat.

Vývojáři samotných her pro Natal tak budou (na rozdíl od dosud zamýšlených hardwarových výpočtů Natalu) mít k dispozici méně systémových prostředků pro engine hry, ztvárnění prostředí, grafické efekty nebo třeba umělou inteligenci. Navíc toto znamená, že de facto padá dříve avizovaná možnost přidat podporu Natalu do starších her, protože ty dříve vydané obvykle s rezervováním až 15% výkonu Xboxu pro pohybové ovládání nepočítaly a mohly by se neúnosně zpomalit.

Read this next