Nároky Microsoft Flight Simulator na připojení a možnost stáhnout si trasu letu dopředu
+ třetí deníček, oficiální nástroje dříve.
Když začalo francouzské studio Asobo chystat hru, podívalo se nejprve na zdrojový kód předešlých dílů tohoto leteckého simulátoru. Po zjištění se rozhodli vylepšit fyzikální engine, takže každá malá díra na ranveji způsobí smyk či havárii letadla.
Změn doznal také kolizní model: vůbec poprvé v sérii Flight Simulator budou moci hráči přistát na nestabilním povrchu, např. v nouzi na stráni kopce.
Všichni virtuální piloti rovněž mohou ovládat vztlakové klapky letadla, jehož let ovlivní realistická spotřeba paliva i systém námrazy. To po vás tedy bude vyžadovat, ať si neplánujete let tak, aby se nespotřebovalo tolik paliva a aby letadlo nebylo pokryto ledem.
Tvůrci také upravili ovládání, abyste měli větší svobodu a nemuseli tak přísně následovat vytyčenou trasu po nebi. Jak víme z dřívějších deníčků, svou roli sehraje i počasí, takže průlet skrz mraky může způsobit velké turbulence.
Dle nového rozhovoru se počítá s VR verzí, kterou prý chtějí udělat opravdu dobře.
Samozřejmostí je podpora dodatečných přídavků, pro něž mají oficiální nástroje vyjít nestandardně už šest měsíců před vydáním základní hry (někdy ve 2020).
Příští Flight Simulator bude umět pracovat jak s dříve uloženou krajinou na PC, tak i s tou adaptivně streamovanou z internetu, v závislosti na vašem připojení. Pro grafické podklady v HD kvalitě musíte mít pevnou linku o rychlosti aspoň 15 až 25 Mbps. Kdo má pomalejší, dostane vše jen v nízké SD kvalitě.
Když nastane výpadek internetu, můžete prý létat dynamickým herním světem, který je na vašem lokálním stroji. Mnozí prý jistě rádi využijí možnost stáhnout si vše pro váš nadcházející let ve hře předem, pak už tedy nebude nutné nic streamovat. Takže když třeba poletíte z Mnichova do Augsburgu, většina hráčů si tuto trasu stáhne pár hodin či dnů předem a pak už je nemusí nic trápit.