Nápad na pouze cloudový Xbox za tisícovku stále Microsoft nepřešel
Má fungovat zvláštně.
To bylo tak: nejprve se mělo za to, že Microsoft má za lubem několik různých modelů (odstupňovaných dle výkonu a výbavy) příštího Xbox One Scarlett. Pak se mluvilo o tom, že tahle strategie měla být odpískána (tedy i levnější model s pracovním označením Lockhart).
Nyní však xboxový insider Brad Sams přišel ve videu níže s vlastním zjištěním, že nápady na pouze cloudový Xbox One hochy z Redmondu nepřešly.
Taková mašinka má údajně stát jen 60 až 100 dolarů, tedy pouze jeden až tři tisíce českých korun.
Má prý cílit na ty, kteří nechtějí nebo nemohou platit relativně vysokou pořizovací cenu za standardní konzoli (tzn. cca 500 dolarů) a přesto by rádi hráli nové propracované hry pro Xbox One, aniž by jim vadila trochu horší kvalita obrazu kvůli streamování veškerého obsahu z cloudu Microsoftu.
Ačkoli to svádí k myšlenkám o přirovnání k takovému set-top-boxu, má jít o něco trochu jiného: zařízení s velmi nízkou spotřebou energie, které má poskytnout lepší podmínky (nižší odezvu) pro připojení k xCloudu než například chytré televize.
Tento pouze cloudový Xbox One má být dostatečně výkonný k tomu, aby dovolil hráčům pohyb ve virtuálním prostředí, ačkoli veškeré herní prvky, jako NPC, předměty k interakci, text či grafika budou načítány z cloudu, nikoli z lokálního zařízení.
Jde o to, že když bude systém provádět aspoň ty výše uvedené kalkulace pohybu hráče lokálně (a nikoli vzdáleně z xCloudu), má to odstranit prodlevy na rozdíl od situace, pokud by 100 procent obsahu bylo ze streamované hry. Rozdíl patrně bude tak zásadní, že Microsoftu stojí za to, aby toto řešení tlačil, ačkoli to asi není technicky jednoduché.
Do plánovaného startu zbývá ještě rok a půl, takže Microsoft klidně může své plány do té doby změnit.