Skip to main content

Nálož detailů o fungování Grand Theft Auto Online

O kradení aut, statistikách, sdílení, čtyřhře či zavolání útoku.

Po publikování včerejšího preview se dodatečně objevily doplňující informace o hluboké propracovanosti multiplayerové součásti GTA 5. Něco takového prý Rockstar chtěl vytvořit už od dob GTA 3, ale neměl na to čas ani kapacity (což přetrvává u automatického nahrávání a sdílení uživatelských videí, které tu chybí).

Prodávat Grand Theft Auto Online separátně těm, kteří nestojí o singleplayer, neplánuje (na rozdíl od stavu s Metal Gear Online či Uncharted 3 MP). Ani nebude vyžadovat nějaký unikátní kód pro aktivaci či Online Pass, prostě jen originálku GTA 5, kterou pak tím pádem bude možné dát do bazaru. Ale který blázen by to dělal, už jen kvůli stovkám misím v mulťáku, včetně těch pod vodní hladinou?

Zprovoznění GTA Online má 1. října nastat prý jen malým downloadem, aktualizací zdrojového kódu hry. Z toho vyplývá, že většina dat a podkladů se bude nacházet už na discích základní hry a že herní svět nebude moc odlišný od singlu. Ostatně výrobce ani nijak neskrývá, že se pochopitelně jedná o ten samý engine, ale uvedením v rozdílnou dobu chtěl dát najevo, že jde o dvě separátní věci.

V mulťáku nakonec možná potkáte i tři hlavní hrdiny ze singlu, stejně tak vás hra v úvodních krůčcích povede za ručičku a i díky propojení s NPC postavami ze singlu má mít online hraní jakýsi příběhový ráz, zjistilo CVG. Vaše výkony budou hodnoceny interním skóre, které zohledňuje střelbu, řízení, létání či skoky s padákem, z čehož se pak zkompliluje žebříček, přičemž statistiky budou dostupné i z iPhone a iPadu.

Osobní auto jiného živého hráče nepůjde ukrást, pokud bude zamčené, ale to už neplatí, pokud ho někdo nechá někde stát otevřené. Případně ho můžete nechat vybuchnout, ale za takové chování ostatním budete potrestáni a jiní hráči to uvidí nějakým ukazatelem. Auta si i v GTA Online můžete koupit (poměr mezi cenami všeho ve hře má odpovídat skutečnosti) či ukrást a nechat je pak přelakovat v servisu, ale ne každý servis to bude schopen a policie vás potom odhalí.

Dokonce si můžete nechat někoho platit coby soukromého mechanika, který vám dopraví auto doprostřed pustiny, když tam uvíznete. Nebo si přivolat asistenci v podobě leteckého úderu, jestliže se ocitnete v úzkých, nebo když potřebujete sejmout někoho v čele pelotonu při závodech. Jakmile se vaše postava dostane na vyšší úroveň, odeknou se ji další takové nové schopnosti pro zpestření zábavy a úkolů. Je dost dobře možné, že nějakým takovým způsobem si jiní živí hráči ve hře budou moci vydělat vaše peníze, jinak by se v oznámení nemluvilo o vzetí zakázek.

V moment, kdy si dáte tenisový zápas (zatím jen ve dvou, čtyřhru ne) nebo jiné sportovní aktivity, vás ale ostatní živí hráči nebudou moci obtěžovat svými stíhačkami, budete mít na to klid. Jestliže pro některou běžnou misi potřebujete osm spoluhráčů, ale ti nebudou v tu chvíli po ruce, lze zbytek týmu doplnit počítačem řízenými parťáky, což platí i pro závody.

Uživatelský editor pro úpravu multiplayerových hrátek bude v době spuštění obsahovat jen minimum základních funkcí (rozmístění vehiklů či předmětů na deathmatchové mapě), ty sotisfikovanější do něj přibudou až časem. Publikování výtvorů po vlastním otestování proběhne jedním klikem přes Social Club Cloud, kde si vás ostatní mohou označit jako oblíbeného tvůrce a pak se jim automaticky bude stahovat veškerý vámi vytvořený obsah - třeba i výzvu o peníze, aby překonali váš rekord.

Co se týče eventuální konverze GTA Online pro PC a nextgen konzole, jak by si mnozí přáli, prezident Rockstaru k tomu v rozhovoru pro CVG opět jen mlžil: "Nejprve se zabýváme verzemi pro staré konzole a pak uvidíme, co se stane v budoucnosti."

Včerejší video

Read this next