Nálož dalších detailů o Assassins Creed Empire
Nahradí ho letos Watch Dogs 2?
EG přináší jako první - Ještě včera odpoledne šlo o pouhý výkřik do tmy, který mohl být shozen ze stolu jediným dementujícím tweetem. Avšak poté, co s tím samým přišlo i Kotaku, které prý zaslechlo stejné informace a vše ověřilo u pěti různých zdrojů, to povýšilo na vyšší, mnohem věrohodnější úroveň.
Příští díl Assassins Creed plánovaný na podzim 2017 nese pracovní název Empire. Má být tím nejvíce příběhovým ze všech, když tvůrci prahnou po svobodě, bez svazování snahou o historickou přesnost jako dosud. Historie se hra samozřejmě úplně nezbaví, pořád je součástí designu, ale už nemá omezovat hratelnost.
Hrdinou se má stát otrok nebo bývalý otrok, který vypadá podobně jako Altair, ale má tmavší pleť. Je panem nikým a sotva promluví, pomáhat mu bude orel coby zvířecí přítel. Vlastně půjde o prequel ostatním dílům, když je příběh zasazen do éry starověkého Egypta, kdy ještě Assassíni ani Templáři neexistovali, takže si scénáristé mohou s příběhem dělat prakticky cokoli si zamanou.
Hra se prý měla původně odehrávat i v Řecku a v Římě, ale vyklubalo se z toho postupem času příliš velké sousto, takže je možné, že tyto další lokality budou schovány do samostatných dílů v nové trilogii, což může ovlivnit zamýšlený rozsah námořních bojů ve hře. Nyní vývoj nedospěl ani do fáze alfa, testují se prototypy a benchmarky grafiky. Vývoj probíhá výhradně na PC (jako průměrná sestava se bere Intel7, 64GB RAM a 670 GTX), pouze technický ředitel a programátoři mají konzolové devkity, protože z PC je strašně snadné provést port na PS4 i X1.
Hlavní změnou Assassins Creed Empire prý bude, jak barevněji vše vypadá (modré nebe, bujará vegetace, pouštní sekvence...). Prostředí má být vytvořené od nuly, bez recyklace, maximálně tak některé animace. Celý tento díl se prý bude pyšnit přívlastkem, že je nejméně recyklovaný ze všech.
S AC4 Black Flag bude mít společné to, že kromě vesnic není moc kam šplhat (snad jen pyramidy?). Oproti Black Flag se ale egyptská města nebudou loadovat separátně od krajiny, vše má být při hraní hladce plynulé a zhruba třikrát rozlehlejší než díl v Karibiku. S online co-opem jako v Unity se do budoucna série už vůbec nepočítá.
Zaměstnanec UbiSoftu ve fóru 4Chan promluvil i o jiných tématech: třeba že oživení značky Prince of Persia rozhodně nečeká, protože by prý museli platit licenční poplatky jejímu majiteli. Celý Assassin prý vznikl kvůli tomu, aby se tohoto břímě zbavili a mohli si nechat veškeré přijmy pro sebe, např. i z merchandise. Do Japonska se série nepodívá, jelikož ti, kteří o tom rozhodují, jsou přesvědčeni, že v tamním prostředí by herní mechanismus nefungoval, museli by předělat celou postavu, ovládání i animace, což by prý bylo mimořádně pracné a nákladné. Pokud by se na to vývojáři zaměřili, museli by zase obětovat jiné vlastnosti hry.
Kotaku ještě závěrem přihodilo jiný drb, že Assassina mají letos na podzim nahradit Watch Dogs 2, údajně zasazené do San Francisca. A proč by měl UbiSoft právě letos vynechat sérii AC, když zrovna do kin přijde stejnojmenný film? To by mohla suplovat spekulovaná AC kolekce, sestávající z balíčku všech dílů.
A jak na vše reagoval UbiSoft? "Nekomentujeme spekulace, ale jsme vždy rádi, když jsou hráči vzrušeni ohledně našich budoucích her. V mezidobí jistě fandy série potěší obrázky z filmu Assassins Creed, než se dozví, co bude následovat."