Skip to main content

Náklady na Red Dead Redemption

Prý stálo stejně jako Grand Theft Auto IV.

Vecpat hru do mainstreamových médií je základním kamenem úspěchu. Rockstar to ví moc dobře a proto Redemptionu zajistil zviditelnění v řadě polopatických a osvětových článků pro neherní publikum. Jejich součástí bývá zmínka o nákladech na vývoj, aby se tak podpořila významnost hry a jejího uvedení. Potřebuje to, aby dosáhl na analytikem odhadované 4 miliony prodaných kusů do konce roku a prolomil kletbu nad hrami z prostředí Divokého západu. Zatím se naplnění tohoto cíle jeví nadějně s mnoha absolutními hodnoceními.

"Má se za to, že Rockstar Games utratili při tvorbě Red Dead Redemption až 100 milionů dolarů," píše britský deník Daily Mail. Fomulace je to opatrná, aby nešla brát za oficiální informaci.

Částka 100 milionů dolarů, v přepočtu těžko uvěřitelné 2 miliardy českých korun, nám připadá být poněkud přehnaná. Dva roky staré Grand Theft Auto IV mělo - teď už podle oficiálních vyjádření - stát taktéž 100 milionů dolarů. Ale narozdíl od Red Dead Redemption v tom byl tehdy započítán i vývoj RAGE enginu, který mají obě hry víceméně společný a RDR tak na něm ušetřilo.

Pokud by RDR stálo shodnou částku co minulá velká hra Rockstaru, stalo by se mnohem dražším projektem. Má sice mnohem rozlehlejší svět, ale zase bez nutnosti modelovat obdobu New Yorku, a také s kratší herní dobou (kolem 20-30 hodin) než GTA IV (nebo nedávné Just Cause 2 s 80-100 hodinami). "Ale která jiná hra vám dá možnost stáhnout kůži svého koně po jeho smrti?", ptá se recenzent Eurogameru Michal Jonáš.

Vysvětlení této podivnosti však může být mnohem prozaičtější: zvyšující se náklady na vývoj a masivní marketing. Nebo si autorka Daily Mailu mohla tyto dvě hry splést. Nebylo by to v takovém typu média poprvé ani naposledy.

Read this next