Náklady na Hitman 3 se zaplatily za necelý týden
Díky čemu?
O úspěchu završení trilogie nájemného vraha tu šla řeč už nejednou zde či zde.
Nyní se dánské studio IO Interactive pochlubilo něčím dalším: náklady na vývoj Hitman 3 se pokryly za necelý týden od vydání. Čili každá další prodaná kopie už pro něj bude především ziskem.
S hrou, která je nyní v čele britského žebříčku prodejnosti, protože toho ani moc jiného nevychází, jsou její tvůrci velmi spokojeni. V rozhovoru pro Gamesindustry o tom něco prozradili:
"Jde o výsledek vztahu mezi fanoušky a vývojáři. Byli jsme schopni vytvořit hru, kterou naši příznivci milují, a přinesli jsme ji jim tou nejvíce přímou cestou, jak to jen šlo. V tuto cestu a vizi jsme od začátku věřili."
Šéf studia Hakan Abrak připomněl, že pro ně bylo velkou výhodou, když se ocitli sami v roli vydavatele. Nemuseli tedy nic konzultovat a řešit se Square Enix (Hitman 1) či Warner Bros (Hitman 2).
Nápomocné to prý bylo zejména v oblasti PR a marketingu, mohli tak být efektivnější a údernější - i když to pro některé subjekty v branži nebylo úplně vítané (například nesměla být žádná reklama v médiích, pouze v obchodech). Vývojářský tým prý po celou dobu úzce spolupracoval s marketéry, aby vysvětlili světu, jak si s každou vlastností hry dávají záležet a jak jsou unikátní. Tento přístup si prý chtějí udržet i do budoucna, například pro příští hru dle Jamese Bonda.
Ač to tady přímo nebylo řečeno, nepochybně v ziskovosti Hitman 3 bodlo i to, že engine byl hotov z minulých dílů. A také že většina prodejů byla digitální, kde je větší marže, než když je potřeba vyrobit krabicovky a dovézt je někam po zemi kamiony.