Skip to main content

Náklady na Alan Wake PC se vrátily za 48 hodin

Remedy konverze nelitují, ale je to zašmodrchané.

Po videorecenzi a odhalení české verze, ale ještě před večerní recenzí xboxové odnože American Nightmare tu máme další zprávu týkající se Alan Wake.

Výkonný viceprezident finského studia Remedy, Aki Järvilehto, se totiž v oficiálním diskusním fóru nechal slyšet, že s prodejními výsledky Alan Wake na PC jsou velmi spokojeni. A to nejen proto, že se ihned stal jedničkou na Steamu.

"Náklady na vývoj a marketing se nám vrátily za úvodních 48 hodin prodeje," prohlásli. Jasný důkaz, že PC hraní rozhodně není mrtvé, jak mnozí tvrdili, nebo jsou všechny souvislosti trochu zašmodrchané?

Předně není jasné, o čem přesně Remedy hovoří. Pravděpodobně jen o nákladech na výrobu konverze (případně bonusových materiálů), která byla v některých ohledech vylepšená, ale asi se netvořila příliš dlouho, odhadem ne déle než půl roku - na rozdíl od zdlouhavé a drahé tvorby samotné hry, která původně byla PC projektem a o to byl port snazší.

A marketingové náklady neměl ani nemusel mít Alan Wake PC prakticky žádné (jen pár trailerů apod.), když dodnes těží z masivní propagace a známosti starší xboxové verze Microsoftem na jeho účet.

Dva roky starého X360 originálu Alan Wake se prodalo 1,5 milionu kusů, což je poměrně nízké číslo. Aktuální PC verzi ve špičce hrály necelé tři tisíce lidí, tvrdí statistika Steamu. Tam je teď hra krátkodobě zlevněna o třetinu, než přijde krabicová PC verze od distributora Nordic Games, jehož náklady budou nepochybně vyšší než pouze šíření digitální distribucí, kterou si Remedy zajišťovali sami.

Takže zpráva je to určitě zajímavá, ale vůbec o ničem nevypovídá, protože k návratnosti investice klidně mohlo stačit prodat jen pár tisíc kusů PC verze, když se jedná o velmi specifický případ vzhledem k historickým okolnostem, že podle něj nelze soudit celou PC herní scénu nebo se ho snažit aplikovat i na jiné konzolové tituly.

Startovní trailer z PC verze

Read this next