Nahrávka Metro Exodus z Gamescomu
Podzimní les.
"Jak víte, cestování vlakem po Rusku je velmi zdlouhavé, takže než někam ve hře dojedete, stihne se mezitím změnit roční období."
Tak vysvětluje výkonný producent Jon Bloch, proč se z kruté zimy v Moskvě najednou stane podzim. Jednotlivé levely ve hře totiž mají pevně přednastavené roční období, aneb možná trochu křečovitá snaha o větší pestrost než jen sníh a tunely co minule.
Z bety Metro Exodus (Alza.cz) na Gamescom dovezl hezkou pasáž, která se odehrává v lese s typickými barevnými listy, kde žijí vlci nebo jeleni. Tvůrci prý přemýšlejí nad tím, jaký obsah kam dát, aby to z hlediska prostředí dávalo smysl. Stejně tak chtějí, aby vás hra maximálně pohltila a vtáhla do sebe, takže nebudou v HUDu rušit žádnými zbytečnými ukazateli a například stupeň vašeho ozáření najdete přímo na animované zbrani.
Uvidíte také chození s kuší po propracovaných, zatopených interiérech, kde se ve vodě plazí hadi a setkáte se tam s místní frakcí, která vás zrovna nadšeně nevítá. Nebo noční návštěvu visutých lávek nad lesem (ve hře je dynamické střídání denní doby, takže pokud se vyspíte, bude noc), kde si můžete vybrat mezi stealth a akčním postupem.
V závěru pak dojde řeč i na technologii raytracingu na Nvidia RTX: zatímco předtím museli tvůrci ručně přidat do prostředí mnoho různých zdrojů světla, aby to vypadalo pěkně, teď jim stačí v celé oblasti jediný zdroj světla, což působí mnohem přirozeněji (nedávné tech-demo). Koncem února 2019 to bude velké, více viz Gamescom trailer.