Náhražku DirectX podporuje i Thief a Star Citizen
Mantle je prý nejdůležitější událostí na poli PC grafiky za roky.
Na nové grafické rozhraní Mantle od AMD si asi pamatujete, psalo se o něm např. tady nebo tady. Ve stručnosti se dá konstatovat, že půjde o ovladače nahrazující DirectX, které by měly přinést vyšší výkon graficky náročným PC hrám bez závislosti na Windows.
Po Battlefieldu 4, Call of Duty: Ghosts a projektu od Exide Games (ex-Firaxis/Microsoft veteráni) získala tato nadějná, trochu konzolidní platforma dva nové podporovatele: studia Eidos Montreal a Cloud Imperium Games, takže je zužitkují i simulátor zlodějíčka Thief (únor 2014) a vesmírná obchodní simulace Star Citizen (konec 2014).
"Mantle nám dovolí použít AMD Radeon způsobem, jakým mají být použity, a odemkne nám spoustu možností i příležitostí, jak zvýšit výkon procesoru a grafického čipu," řekl v tiskové zprávě šéf Eidos Montreal, podle nějž jde o nejdůležitější událost na poli PC grafiky za posledních pár let.
Obdobně to vidí i slavný designér Chris Roberts mluvící za Star Citizen: "Mantle nám umožní vyždímat z Radonu mnohem více než kterékoli jiné grafické rozhraní, což je pro hru, jako je ta naše, obzvlášť klíčové, protože vyžaduje spoustu výkonu. S Mantle může náš tým věnovat více času uměleckému směřování hry, namísto strachování se o to, jestli to dnešní hardware dokáže rozchodit."