Skip to main content

Nadšené recenze Horizon Zero Dawn ze světa shrnuty

Devítky až desítky.

Jen pár novým značkám se podařilo nastavit laťku tak vysoko. Ale Horizon: Zero Dawn (Alza.cz) redefinuje, co znamená vtažení do otevřeného světa, pokud to přímo není revoluce žánru. Vděčí za to svým pestrým a oslivým krajinám, kontrolovanému rytmu a ostré hratelnosti, praví francouzský Gamesblog se známkou 90%.

K trochu lacinému přirovnání sklouzli kolegové z VG247, dle nichž to působí, jako kdyby Zaklínač 3 se Sony měli potomka. Toto postapokalyptické roboticko-dinosauří dobrodružství je prý něčím, co by si UbiSoft přál, ať nikdy nespatříte, pokud si dovolí vypustit další zabugovaný Assassins Creed. Za hlavní klad Horizon považují boje (více vám toho odpustí než Zaklínač 3, ale jejich zvládnutí má být uspokojující) a vybroušenost celého balíčku. Prý to je nejvíce vyladěná hra v otevřeném světě, co kdy vyšla. Největšími zápory je divné chování ve výtazích, občas zvláštní dialogy a přechody z plavání.

Ani GameSpot neváhal vytasit devítku: za komplexní a vzrušující boje, nápaditý design nepřátel, zdatné prolnutí přírodních a technologických prvků a vývoj postavy, který má dopad. Negativně vnímá jen neefektivní uživatelské rozhraní a ne úplně dobré mechanismy na blízko. Avšak za každou drobnou nedokonalost prý dostanete něco skvělého, co vás nabije, ať pokračujete v bojování a objevování zdejšího překrásného světa.

Podle Polygonu se zdá, že Horizon (95%) absorbovalo kreativní energii vývojářů, kteří po Killzone konečně potřebovali zkusit něco nového. Sice staví na hratelonsti, jakou už známe (loot a craftování), ale dělá to prý v kontextu a svěžím stylu. Neduhy? Jen momenty, kdy se Aloy střetne s jinými lidmi, což se má dít moc často a ztrácí to na zajímavosti, když to nevyžaduje unikátní taktiku jako proti různým robotům. Slabší jsou modely postav, jejichž statičnost vyplave na povrch v dlouhých dialozích. Ale díky západům slunce za horským masívem či přirozené změně přírody z pouště na džungli to hře odpustíte.

Desítku se nebálo dát PlayStationLifeStyle hovořící předčasně o Hře roku. Tvůrci prý překonali sebe samotné, díky dechberoucímu zážitku v masivním otevřeném světě s neméně masivními kreaturami a přirodě vracející se zpět z temnoty. Vyprávění si prý užijete, stejně jako nespočet věcí, které můžete dělat.

VentureBeat s 87% přirovnává Horizon k ikonickým sériím Sony jako God of War či Uncharted, ostatně o tom už firma hovořila, že by ze hry něco takového dlouhodobějšího učinila. Prý vás zaměstná na dlouho, nejen svými vedlejším úkoly (se smysluplnějším příběhem) a extra aktivitami. Sice si toho půjčuje až moc z Far Cry, ale je to zajímavější a méně repetitivní. Oproti němu se nemusíte zatěžovat odemykáním míst pro rychlé cestování. Občas má zlobit kamera, která je až příliš blízko tvářím postav a nepůsobí filmovým dojmem. Někdy je také kamera rychlejší než zbytek scény (postavy a budovy), které se vynoří až po vteřině.

Nejvíce negativně ze všech (50%) dopadla recenze na USGameru. Její autor se neshoduje s ostatními v řadě věcí: nelíbí se mu opakující se a příliš svázané mise, zatímco interface a HUD je prý čistý a snadno ovladatelný. Problémem hry prý není kvantita, nýbrž kvalita. Doporučuje ji jen lidem, které baví puntičkářské craftování a nesmyslné vedlejší mise, obojího tu najdou spoustu. Hlavní hrdinka má být nijaká a příběh vás během těch třiceti hodin nebude moc vzrušovat. Ohromující má být jen vizuální stránka se strašidelnými nepřáteli na horizontu, což prý na dobrou hru nestačí.

Další názory ze světa: Game Informer 87%, GameReactor UK 9/10, The Sixth Axis 8/10, VideoGamer 8/10, IGN 93%, Forbes 9/10, Metro 8/10, HardcoreGamer 4,5/5, Destructoid 75%, GamePro 9/10, Meristation 92%, Everyeye 92%, God is a Geek 95%, CheatcodeCentral 4,9/5, Giantbomb 5/5 - více na OpenCritic, kde aktuální průměr dělá 88 procent.

Read this next