Na zadrhnutý pozdější odbyt Final Fantasy 16 reagují Square Enix menší základnou PS5 hráčů
Nesmíří se s tím ale.
Nebýt negativního reportu Bloombergu a dřívějších podobných kauz, kdy vedení japonského vydavatele mělo zcela nerealistická očekávání od odbytu Tomb Raidera či Hitmana, tak následující řádky nečteme.
Zmíněný magazín totiž napsal, že prodeje červnového Final Fantasy 16 se měly od druhého týdne na trhu naprosto zadrhnout. A že hra dost zklamala, co se týče prodaných kusů oproti předešlým dílům série.
Square Enix proto poskytli IGN speciální vyjádření, kde situaci vysvětlují, byť ji vyloženě nepopírají.
"Je potřeba dívat se na velikost hráčské základny na PS5, na nějž titul exkluzivně vyšel, a vedle toho počet zákazníků s PS4. Připomínáme, že za úvodní tři dny se prodalo 3 miliony kusů FF16 na PS5, která globálně vyexpedovala 38 milionu kusů ke konci března 2023. Final Fantasy 7 Remake vyšel pro generaci PS4, takže logicky se prodalo i více kusů, ale i tak si šestnáctka vede velmi dobře, zvážíme-li počet konzolí PS5 na trhu".
Výrobce pro kolegy z IGN dodal, že považuje počáteční prodej FF16 za báječný a že bude pokračovat s různými iniciativami, aby si hru užilo ještě více lidí.
Na horizontu může být například DLC, aby hra měla tzv. delší životnost, případně v budoucnu konverze na další platformy, až skončí časová exkluzvita Sony.