Na Xbox srší kritika kvůli nemožnosti spustit zakoupené hry po dlouhém výpadku serverů
Online ověřování vadí + reakce MS.
Mohlo by to být pomyslným jazýčkem na vahách, kterou konzoli si zvolit, pokud budou obě standardně dostupné na pultech.
Xbox totiž poslední dny trpí závažným výpadkem serverů, v důsledku čehož nelze spustit některé xboxové hry, které si lidé v Evropě běžně zakoupili, nebo je by je rádi hráli z cloudu. Oproti tomu na konkurenčních konzolích PlayStation a Switch žádné takové online DRM naštěstí přítomno není, tzn. nejste tam závislí na připojení na servery při pokusu o spuštění her.
Problémy bohužel trvají od pátku 6. května 2022 do začátku tohoto týdne a stále nejsou definitivně vyřešeny. Týká se to jak Xbox Series, tak Xbox One i Xbox 360.
Microsoft v noci na úterý pouze uvedl, že plnou funkčnost očekává v řádu pár dnů, jakmile vypustí novou aktualizaci. Předtím přitom během víkendu jeho Support Team dvakrát prohlásil, že je už vše v pohodě, ale opak se ukázal být pravdou.
Twitter účet Does it Play? specializovaný na tuto problematiku, zda standardně prodávané hry vyžadují internet či ne, k situaci řekl, že většina her pro Xbox vyžaduje ověření online, než jsou spuštěny.
Na PlayStation má naopak většina singleplayerových her offline režim, takže pokud jsou servery dole, zase tolik to nevadí, jestliže konzole funguje v pořádku a máte tam svůj nalinkovaný účet. Pouze zlomek her pro PS4 a PS5 to má jinak.
"Xbox musí vyřešit své DRM problémy, jinak nikdo nevyhrál a všichni prohráli, speciálně fanoušci Xboxu, jejichž knihovna her se možná jednoho dne stane nedostupnou," stěžují si někteří hráči na sociálních sítích.
Ke kritice se dokonce přidal také Parris Lilly, který předtím uváděl některé xboxové akce a jinak je novinářem či podcasterem. Domnívá se, že Microsoft by měl s tímto DRM něco udělat, aby to bylo tak, že jakmile jednou nějakou hru koupíte a stáhnete si ji do konzole, musí být provozuschopná i v offline režimu, aniž by potřebovala nějaké online ověřování pravosti.