Na Xbox Series S je pouze 364 GB volného místa na hry
+ rychlost načítání Resident Evil 2 a délka testování jedné starší hry.
Dalo by se konstatovat, že bublina okolo Xbox Series S rychle splaskla. To, co zpočátku vypadalo vzhledem k ceně a hardwaru lákavě, začíná být méně atraktivní každým dalším dnem, kdy se dozvídáme technické detaily o nových hrách a jak bude některé vychytávky umět jen výkonnější i dražší model Xbox Series X.
Posledním takovým střípkem do mozaiky je, jak málo volného místa na slabší konzoli má uživatel k dispozici. Navíc tady není Blu-Ray mechanika, takže hry se musejí pokaždé stahovat z internetu.
Někdo na Redditu dostal Xbox Series S ze zdroje v Kanadě o týden dříve, než je oficiální datum premiéry.
Dotyčný se tam podělil o zatím neverifikovanou informaci, že konzole má člověku nabídnout jen 364 GB volného místa pro instalace aplikací a her. Čili nadneseně řečeno, dáte tam nové Call of Duty, Warzone plus pár menších indie her a končíte, celá kapacita SSD tak bude velice rychle zaplněna.
Sice se vědělo, že Xbox Series S má jen 500 GB SSD, ale nečekalo se, že z něj zbyde pro reálné využití tak málo místa. Lidé se domnívají, že zbytek (čili přes 100 GB) zabere operační systém a hlavně systémové rezervace dalšího prostoru pro jeho funkce, jako je Quick Resume, instalace aktualizací, zálohy pro obnovu systému atd.
Níže ještě další ze série videí, jak rychle se na Xbox Series X načítají starší, zatím nijak neoptimalizované hry - tentokrát Resident Evil 2 remake, kde to trvá jen dvacet vteřin:
Jason Ronald, ředitel programového managmentu z Microsoftu, jinak pro Inverse odhalil, kolik času strávili testováním zpětně kompatibilních starších titulů na Xbox Series X a S.
Pro každou jednotlivou hru prý zabralo testování průměrně 16 až 24 hodin. Proto to 500 testerům najatým Microsoftem zabralo prakticky celý uplynulý rok. Měli seznam prioritních her a tím se řídili. Když našli nějaký problém, například s automaticky přidaným HDR, opravil to přímo tým Microsoftu, nebylo potřeba s tím obtěžovat původní vývojáře.