Na Xbox Game Pass se už objevilo 60 her roku, tvrdí definice Microsoftu
+ statistiky služby.
Microsoft zveřejnil nové propagační video o délce 15 minut, ve kterém hrdě vysvětluje obchodní model a úspěchy předplatného Xbox Game Pass, včetně motivace hráčů pořídit si více her z dané série apod.
Novinkou v něm vyřčenou je, že od spuštění služby v roce 2017 se tam objevilo údajně už přes 60 tzv. GOTY her, tedy her roku.
Definice tohoto pojmu je nicméně dost široká, protože do ni autor nezařadil jen ty tituly, které skutečně hlavní ocenění pro celkově nejlepší hru roku získaly (to by ani za těch pár let nevycházelo matematicky), nýbrž i všechny vítězné například na The Game Awards či jinde v různých vedlejších kategoriích, kterých existuje nespočet.
Tím pádem tam jsou započítány kousky jako Control, GTA5, DOOM, Fallout 3, Zaklínač 3, Hitman, Mass Effect, Rocket League, The Outer Worlds, ale i méně známé indie hry, které určitě není běžné nazývat hrami roku, jako Night in the Woods či Fez.
Xboxový boss Phil Spencer přitom tvrdí, že budoucnost Xbox Game Pass je velmi udržitelná, navzdory placení nemalých částek tvůrcům her.
Také byly tento týden zveřejněny konkrétnější statistiky: uživatelé Xbox Game Pass hrají více než ostatní hráči, zejména starší tituly a indie kousky, jejichž popularita se po přidání na předplatné téměř vždy zvedne, na což rozhodně výrobci slyší. Předplatitelé hrají o 40 procent více titulů a prozkoumají o 30 procent více žánrů. Také po přidání se na službu více utrácejí, o 50 procent více za nákupy přímo ve hrách než běžní ostatní hráči.
Nové hry vydané hned v první den na Xbox Game Pass získají 3,5x větší popularitu než podobné srovnatelné hry, které na službě nejsou. Starší hry po přidání zaznamenávají v průměru 8x vyšší zájem, a indie hry dokonce 15x nárůst, než když na Game Pass nebyly.
Analytici z Piers Harding-Rolls však chladí celou situaci tím, že podle nich předplacené služby (nejen Game Pass, ale i PlayStation Now, Stadia, GeForce Now atd.) zatím tvoří jen 4 procenta tržeb v celé herní branži. Očekávají však, že během příštích pěti let stoupne jejich podíl na trhu na 8 procent, ale že by se Microsoftu podařilo okopírovat stav, jaký zažívá Netflix u filmů a seriálů, to v blízké budoucnosti nepředpovídají.