Na třináctimilionovém Destiny pořád dělá pět set lidí
Výroční statistiky od Bungie.
Závěr roku vždy přímo vybízí k různému bilancování a ohlédnutí se za dosaženými úspěchy. Nejinak k němu přistoupili Bungie, kteří se na blogu pochlubili statistikou.
Do Destiny se dosud na PlayStationech a Xboxech celkově zapojilo 12,8 milionu unikátních hráčů, kteří si vytvořili téměř 23 milionů Guardianů a strávili hraním přes 872 milionů hodin.
Tyto čísla trochu kazí fakt, že do nich jsou započítáni i účastníci nedávno vypuštěné demoverze (a možná i předtím účastníci bety?), kteří za hru nic nezaplatili. Ani Activision se kupodivu nepochlubili přesným odbytem, takže možná není tak slavný, jak si dříve představovali. V říjnu hrálo Destiny každý den 3,2 milionu lidí.
Pro srovnání: MOBA League of Legends hraje každý měsíc 67 milionu lidí a každý den 27 milionu lidí. DOTA 2 mělo minulý měsíc skoro 10 milionu unikátů, ačkoli obě tyto hry jsou F2P a není tak možné je přímo s Destiny poměřovat. Call of Duty v roce 2011 hrálo 40 milionu lidí měsíčně (nyní to bude určitě méně), World of Warcraft má kolem 10 milionů předplatitelů a FIFA 15 hraje denně 3,4 milionu unikátů. Minecraft má 100 milionů registrací a samostatné DayZ hrají tři miliony lidí.
Na podpoře Destiny a vývoji i dnes stále pracuje ve studiu Bungie na 500 lidí, což je něco naprosto nevídaného a ostatní to mohou pouze tiše závidět. Není však jasné, kolik z nich kutí DLC na příští rok a kolik bylo přiděleno na tvorbu pokračování.
Raid Destiny's Crota's End byl prý úspěšně dokončen 769x, ale pouze jednou osamoceným hráčem. Finální boss jiného raidu Vault of Glass padl 2,4 milionkrát. Během Vánoc mimochodem publikujeme recenzi prvního přídavku The Dark Below z pera Martina Zavřela.