Skip to main content

Na trhající se Dead Rising 3 si ještě vývojáři posvítí

A proč běží jen v 30fps i DriveClub a NFS: Rivals?

Jedním z benefitů přechodu na nextgen konzole mělo být, že všechny hry poběží v 60 snímcích za vteřinu, protože už je nebude omezovat slabý hardware. Tak se to aspoň kdysi tvrdilo. Jenže jak po Gamescomu vyplouvá na povrch, vývojáři s tím ještě mají značné problémy a někteří asi budou mít co dělat, aby je za těch pár zbývajících měsíců vyřešili, zatímco jiní to rovnou vzdali a našli si zdůvodnění svých nižších ambicí.

Nejvíce palčivým příkladem je zombie akce v otevřeném městě Dead Rising 3 pro Xbox One, která v demu přivezeném do Kolína nad Rýnem neběžela zdaleka plynule. Producent Capcomu to vysvětluje několikatýdenním stářím této verze, která se při výskytu mnoha zombíků na obrazovce viditelně trhala.

"Naším cílem je mít v Dead Rising 3 stabilních 30 snímků za vteřinu a máme v rukávu pár vychytávek, jak toho docílit. Úzce spolupracujeme s programátory Microsoftu, který je od našeho sídla ve Vancouveru pouhých pár hodin jízdy, aby hra při vydání běžela hladce," uvedl v rozhovoru pro VideoGamer.com.

Včerejší sestřih z Dead Rising 3

Menší počet 30 snímků za vteřinu zatím vykazují i závody DriveClub pro PlayStation 4, momentálně se nacházející v alfaverzi. Ale tvůrci z Evolution Studios by to do listopadu rádi navýšili na vysněných 60 fps, v nichž běží přímá konkurence Forza Motorsport 5 v 1080p na Xbox One.

"Máme v DriveClubu tak propracované systémy pro fyziku a nasvícení, že dávají zabrat kterémukoli počtu snímků za vteřinu. Nechceme se k ničemu uvazovat a být flexibilní, abychom měli záložní volbu, stále se nacházíme ve vývoji," vysvětlil to šéfdesignér Paul Rustchynsky.

To jiné podzimní závody Need for Speed: Rivals už mají jasno. V dnešním rozhovoru pro Eurogamer prozradili, že poběží jen v 30 snímcích na všech platformách. Důvodem má být implementace systému AllDrive, který se používá pro organizování střetnutí s ostatními hráči v otevřeném světě.

A v AllDrive se prý může udát cokoli, protože neorzlišuje mezi singlem a online hrou, mezi živými protihráči a umělou inteligencí - vše se v něm děje bezprostředně. "Rozhodli jsme se upřednostnit hratelnost, myslíme si, že 30fps poskytne uspokojující zážitek," řekl nám na GC výkonný producent Marcus Nilsson. Oproti tomu jiná hra na Frostbite 3 enginu, Battlefield 4, poběží na PS4 ve stabilních 60 snímcích za vteřinu v 720p navýšených na 1080p.

GC trailer z NFS Rivals

Read this next