Na The Last of Us 2 pracovalo 13 externích firem
I rekordní počet lidí.
Není divu, že to byl právě jeden z bývalých ředitelů PlayStation, kdo jako první přišel s nápadem, že by se hry měly zdražit, čehož se hned někteří chytili.
Právě jejich The Last of Us 2, které Shawn Layden kdysi prezentoval na konferencích, totiž muselo být mimořádně nákladnou hrou.
Ostatně, asi to hned docvaklo každému, kdo tuto červnovou PS4 exkluzivitu dokončil a sledoval patnáct minut dlouhé závěrečné titulky.
Výčet všech lidí, kteří se na hře nějak podíleli, se nedávno objevil ve specializované databázi MobyGames.
Nechtěli bychom být jejím správcem, protože to znamenalo zalistovat neuvěřitelných 2332 autorů. Pravda, některým bylo jen věnováno poděkování, jiní jsou uvedeni kvůli tomu, že zastávají pozici šéfa různých divizí Sony. Skutečných vývojářů bylo samozřejmě mnohem méně.
Za pozornost stojí tamní zjištění, že na The Last of Us 2 vedle studia Naughty Dog dělalo ještě třináct externích studií z celého světa, včetně Číny. Většina z nich outsourcovaně připravovala grafiku nebo zajišťovala motion-capture animace.
Není to nezávisle ověřeno, ale podle názoru některých tak proto jde o největší titul Sony, co kdy vyrobila, měřeno podle pracovní síly a počtu zapojených firem.