Skip to main content

Náš test potvrdil dramatická vylepšení Shadow of War na Xbox One X

Oproti PS4 Pro verzi.

Dosud to bylo jen chvástání výrobce či marketingové fráze. Až teď to Digital Foundry nezávisle ověřili přímo na chodu hry: Ano, Shadow of War (Alza.cz) je v ještě nevydané Xbox One X verzi výrazně lepší než na výkonnově nejbližší konzoli PlayStation 4 Pro.

Tedy abyste správně rozuměli: na konzoli Sony je hra pořád fajn, dynamické rozlišení o 1260p vyšší než to Full HD na standardní PS4. Na Pro máte větší dohled do dálky a hezčí stíny, nicméně ani po patchi 1.04 se nevyhnete některým texturám v nízké kvalitě, které praští do očí zejména na Ultra HD obrazovkách. Pustit sem 4K texture pack z PC verze, asi by se děly zázraky, ale paměť v PS4 Pro (512 MB RAM navíc dostupných pro vývojáře) zkrátka nedostačuje.

Watch on YouTube

Právě textury jsou tím, v čem zatím spočívá největší rozdíl mezi PS4 Pro a Xbox One X verzí Shadow of War. Nová konzole Microsoftu těží z 12GB rychlé GDDR5 paměti, takže třeba textury země mohou být o mnoho ostřejší oproti tomu rozmazanému fleku na PS4 Pro.

Jak známo, tvůrci převzali dva režimy prezentace z PS4 Pro (buď upřednostníte kvalitnější nastavení nebo vyšší rozlišení 4K) a vyšperkovali je. Ať si vyberete kterýkoli, v obou vypadají grafické podklady na X1X lépe než na PS4 Pro. Oproti verzi pro standardní Xbox One je tu jinak vylepšený efekt ambient occlusion a znatelně větší dohled do dálky (i detaily kopců a menší objekty), což se hodí zejména při dobývání hradů, jejichž geometrie a detaily stínů jsou také propracovanější (zatímco na jiných strojích vám doskakuje vše za běhu).

Xbox One X
PlayStation 4 Pro
Xbox One X
PlayStation 4 Pro
Xbox One X
PlayStation 4 Pro
Xbox One X
PlayStation 4 Pro

Vedle těchto věcí, se kterými se hra na X1X velmi blíží zapnutí nejlepších nastavení PC verze, si ještě volitelně můžete zapnout dynamické rozlišení. Zatímco na PS4 Pro je tato funkce automaticky zapnutá a nijak ji nevypnete, na X1X záleží čistě na vás, jestli chcete jistotu plynulosti nebo zda preferujete za každou cenu vyšší rozlišení.

Quality Mode/Dynamic Res Enabled
Resolution Mode/Dynamic Res Disabled
Quality Mode/Dynamic Res Enabled
Resolution Mode/Dynamic Res Disabled
Quality Mode/Dynamic Res Enabled
Resolution Mode/Dynamic Res Disabled
Quality Mode/Dynamic Res Enabled
Resolution Mode/Dynamic Res Disabled
Quality Mode/Dynamic Res Enabled
Resolution Mode/Dynamic Res Disabled

Přestože Digital Foundry proklepli zatím jen verzi pro Gamescom, nikoli tu finální chystanou na listopad, hra šlapala v pevných 30 fps nehledě na zvolený režim. Snad jen jediná oblast (bitva u pevnosti Ghasghor) způsobila propady až k 20 fps, patrně kvůli vysokému počtu nepřátel a efektů naráz.

Read this next