Na Steamu se v roce 2021 utrácelo o čtvrtinu více
Oficiální infografika a ohlédnutí.
Valve zveřejnili své pravidelné výroční statistiky ohledně vytížení Steamu v uplynulém kalendárním roce. Děje se tak v době, kdy MMORPG Lost Ark ohlásilo překonání milníku 20 milionů celosvětových hráčů, v návaznosti na úspěšnosti západní premiéru (s 1,32 miliony hrajícími lidmi souběžně jde na Steamu o druhou nejpopulárnější hru všech dob).
Vše samozřejmě velmi narostlo, což je nejvíce patrné na 132 milionech unikátních aktivních uživatelích měsíčně, nárůst ze 120 milionů ve 2020. Denně bylo aktivních 69 milionu lidí (předtím 62,6 mil.).
Hráči také loni utráceli o 27 procent více než před rokem a strávili hraním o 21 procent více času (38 miliard hodin).
Ve špičce na Steamu bylo souběžně 27,4 milionu lidí, opět zvýšení z čísla 24,8 milionu ve 2020.
Oficiální blog také shrnuje vylepšení, které doznal systém Steamworks, jak byla komunita aktivnější, jak vzrostl počet her přidaných do seznamu přání díky Steam Next Festu s demoverzemi apod.
A perlička na závěr: v roce 2021 bylo ze serverů Valve doručeno koncovým zákazníkům téměř 33 exabytů dat. Jeden takový exabyt odpovídá tisíci petabytům nebo jedné miliardě gigabajtů.