Skip to main content

Na recenzích her záleží, myslí si šéf výrobce Evolve

Srovnal to s odlišnou situací u filmů.

V éře sociálních sítí, Steamu a YouTube někteří zpochybňují význam starých dobrých textových recenzí, že už nemají mít takovou váhu jako před pár lety. Něco na tom asi bude a tradiční média se s tím perou každý den. Nyní jim na pomoc nepřispěchal nikdo menší než přímo šéf Take 2.

Podle jeho názoru bude hodně záležet, aby jejich blížící se Evolve obdrželo v recenzích pozitivní hodnocení. Jakou známku si pod tím představuje, to už neuvedl, asi aby to nebylo chápáno jako ovlivňování, ale uvedl to v rozhovoru pro CNBC na příkladu:

"Oproti filmovému průmyslu jsou hry velmi odlišné. Můžete vyhrát nějaké filmové ocenění, ale počet diváků to vůbec nezvedne. Naopak pokud váš snímek kritici strhají, ale jde o komedii ideální pro davy, kina pak stejně praskají ve švech," všiml si Strauss Zelnick a nemusel u toho ani jmenovat domácí případ Babovřesky.

U her to však podle šéfa Take 2 funguje jinak. Pokud má některá hra špatný průměr na Metacritic, bude velmi obtížné ji někomu prodat. Ale pokud jste GTA 5 s průměrem 97%, odpovídá to pak i odbytu, protože herní zákazníci obdržené známky velmi sledují, řídí se recenzemi a zajímají je nasbíraná ocenění i kvalita.

Vypovídací hodnota večerních či zítřejších recenzí konkrétně Evolve však bude diskutabilní, protože ho redaktoři testovali jen v laboratorních podmínkách (ne v těch samých jako běžní hráči) a navíc bez zásadního Day 1 patche. Ten má vybalancovat hratelnost (i s ohledem na nedávnou betu se stovkami tisíci účastníků), optimalizovat engine, zkrátit dobu pro nahrávání levelů, opravovat chyby, přidat propojení s mobilní aplikací a také dodat do hry nové skiny.

Watch on YouTube

Read this next