Na postupný, hladký přílet z vesmíru na povrch planety musíte ve Starfield zapomenout
"Není to důležité".
Netrvalo to dlouho po patnáctiminutovém představení a už tu je první velká kauza. Nutno dodat, že spoustu fanoušků to velmi zklamalo, protože to uškodí atmosféře, ale je očividné, že to souvisí s omezeními starého vlastního enginu Bethesdy.
Na IGN totiž bylo oficiálně potvrzeno, že ve Starfield nebude možnost plynule přiletět s vaší lodí z vesmíru až na povrch planety.
Nahradí to asi buď nějaká nehratelná cutscéna nebo načítání. Jinými slovy, nepůjde o propojený svět, nýbrž o dva odlišné "levely", na povrchu a ve vesmíru.
Přitom v jiných hrách to samé přítomno je a funguje výborně - například v Elite Dangerous, No Man's Sky či Star Citizen. Zhruba nějak takto to vypadá u konkurence, ale hráči Starfield na to bohužel musí zapomenout:
A jak tuto zásadní absenci vysvětlila Bethesda ústy Todda Howarda, jakou má pro ožehavé téma "výmluvu"?
"Pokud bychom opravdu chtěli strávit spoustu času programováním té pasáže mezi vesmírem a planetou, tak bychom pouze dali čas na něco, co pro hráče vážně není důležité."
Šéf tvůrců ze studia Bethesdy říká, že se raději chtějí ujistit, aby hra byla úžasná, když už na tom povrchu planety jste, nebo když jste ve vesmíru. Snaží se prý, aby obojí dobře vypadalo i se dobře hrálo, jak to je jen možné.
Jenže někteří fanoušci namítají, že jim absence hladkého příletu na planetu nejen přeruší zážitek, ale také ovlivní samotnou hratelnost nebo to, co od tohoto žánru čekají. V jiných hrách to totiž dělají tak, že když se postupně v reálném čase přibližují k planetě, tak manévrováním své lodi určují, kde přesně chtějí přistát. Rozhoudjí se na základě toho, co před sebou vidí a jaká oblast planety je zrovna zaujala, kterou by rádi šli prozkoumat. To však ve Starfield prostě možné nebude, zřejmě si jen dopředu vyberete souřadnice, kam má loď přistát a provede se to samo, aniž byste s tím hnuli.